کمک نوزادان به درمان بیماری کووید-19

به گزارش مجله روگذر، به گفته دانشمندان ، سلول های بنیادی موجود در بند ناف نوزادان تازه متولد شده می توانند یک درمان نجات دهنده برای افراد مبتلا به بیماری شدید ویروس کرونا ایجاد کنند.

کمک نوزادان به درمان بیماری کووید-19

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، مطالعه ای در دانشگاه میامی نشان داد که استفاده از سلول های بنیادی روی بیماران زیر 85 سال احتمال زنده ماندن را در بیمارانی با طیف های شدید بیماری کرونا دو برابر می کند.

محققان ادعا می کنند سلول های بنیادی به دلیل توانایی منحصر به فرد خود در تجدید و ترمیم بافت آسیب دیده می توانند بسیار موثر باشند.

پروفسور کامیلو ریکوردی ، نویسنده ارشد ، از دانشگاه میامی گفت که آنها کلید یک درمان ارزان و موثر برای ویروس کرونا هستند؛ ویروسی که به طور بالقوه کشنده است.

این مطالعه بر اساس نتایج به دست آمده بر روی 24 بیمار بستری شده به دست آمد که نتایج اولیه محسوب می شد.

ابتدا بیماران پس از ابتلا به ویروس کرونا دچار سندرم دیسترس حاد تنفسی حاد شده بودند اما به هر کدام دو روز سلولهای بنیادی تزریق شد.

بقای بیماران بد حالی که سلول های بنیادین بندناف را دریافت کرده بودند 91 درصد بود این در حالی است که بقای بیمارانی که این سلول ها را دریافت نکردند 42 درصد بود.

تیم همچنین دریافت که زمان بهبودی در افرادی که تحت درمان قرار گرفته اند سریعتر است.

به گفته تیم تحقیق ، هیچ عارضه جانبی جدی مربوط به تزریق در این درمان وجود نداشته است.

ریکوردی گفت ، سلول های بنیادی دارای فعالیت ضد میکروبی هستند که باعث بازسازی بافت ، ترمیم ریه ها و سایر اندام ها می شود. اثر ضد التهابی و تعدیل سیستم ایمنی قوی، آنها را تأیید می کند.

بسیاری از محققان گفته اند که درمان سلول های بنیادی یک فرایند اجتناب ناپذیر برای درمان ذات الریه ناشی از ویروس مانند ویروس کرونا است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1477

به "کمک نوزادان به درمان بیماری کووید-19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک نوزادان به درمان بیماری کووید-19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید