10 اینفلوئنسر فشن برتر جهان که احتمالا شما هم آن ها را دنبال می کنید

به گزارش مجله روگذر، اینفلوئنسر فشن بودن، ممکن است شما را در معرض توجه زیادی قرار دهد؛ اما واقعا این که بخواهید یک سری تماشاگر واقعی برای خودتان ایجاد کنید و هر روز یک محتوای نو برای پست گذاشتن داشته باشید، کار آسانی نیست. واقع بینانه بخواهیم به موضوع نگاه کنیم، این کار به نظر خسته کننده می آید؛ اما اینفلوئنسرهای مد و فشن در این زمینه واقعا حرفه ای هستند و پست هایشان بسیار زیبا و خیره کننده اند که باعث می گردد آن ها را دنبال کنید.

10 اینفلوئنسر فشن برتر جهان که احتمالا شما هم آن ها را دنبال می کنید

اینفلوئنسرها انواع مختلفی دارند؛ برخی از سازندگان، متن ها و کپشن های واقعی و الهام بخش دارند که عمیق تر و سودمندتر از مطالب سطحی دیگری است که در اینستاگرام می بینید؛ در نتیجه آن مطالب در فکر شما ماندگار می شوند. در حالی که برخی دیگر، کارهای مهمی مانند تقویت کردن صداهایی که شنیده نمی شوند انجام می دهد یا برند کوچکی دارند. به هر صورتی به این موضوع نگاه کنید، اینفلوئنسرها، تأثیرات زیادی بر روی شما می گذارند، چه از لحاظ سبک زندگی و لایف استایل و چه از لحاظ مد و فشن. ممکن است آن ها همان الگویی باشند که در پی آن هستید.

در ادامه با مجله خبرنگاران همره باشید تا با برخی از مشهورترین اینفلوئنسرهای مد و فشن جهان و چند اطلاعات کلی آشنا شویم.

  • سلنا گومز چه استایلی را انتخاب می نماید؟

تاریخچه اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر از کلمه (Influent) و به معنی تأثیر گذاشتن می آید. بازار اینفلوئنسرها از دهه 1930 به تدریج وارد جهانی مدرن شد؛ اما مفهوم اصلی آن در چند سال اخیر، به خصوص در دهه گذشته شکل گرفت و سر و صدا به پا کرد.

یکی از شناخته شده ترین همکاری ها که در حوزه اینفلوئنسری انجام شد، در دهه 1970 بود؛ هنگامی که Wedgwood برای اولین بار یک ست چای برای همسر پادشاه جورج سوم درست کرد. خانواده سلطنتی مانند اینفلوئنسر در آن دوره محسوب می شدند؛ بنابراین Wedgwood با در نظر گرفتن این موضوع بلافاصله برند خود را به نام تأییدیه سلطنتی وارد بازار کرد. این کار باعث شد که برند او به نام یک برند لاکچری شناخته گردد و هنوز هم در حال حاضر به نام یک برند مناسب برای پادشاه و ملکه به شمار میرود. در قرن بیستم، برندهایی مانند کوکو شنل (Coco Chanel) و یا کارل لاگرفلد (Karl Lagerfeld) در بین تأثیرگذارترین اینفلوئنسرها در جهانی مد بوده اند و همچنان

مجلات مد و فشن و تأثیر آن ها بر روی این صنعت

مد بسیار قوی است؛ مد به نام یک واسطه برای موارد زیادی از جمله ابراز وجود، نشان دادن خلاقیت ها و حتی سیاست عمل می نماید. مثلا، افرادی که موضوعی را دیکته می نمایند قدرت بیشتری نسبت به افرادی دارند که از حرف ها پیروی می نمایند. این مدل افراد معمولا در مجلات مد کار می نمایند و یا با آن ها همکاری می نمایند.

تأثیر مجلات مد و فشن روی صنعت مد به علت جنبه های مختلفی که پوشش می دهند، بسیار زیاد است. مجلات مد مانند اینفلوئنسرهای کاغذی می مانند؛ این اینفلوئنسرها با موضوعاتی که چاپ می نمایند و پیشنهادهایی که به خوانندگان مجلات می دهند، روی سبک زندگی و شیوه زندگی آن ها تأثیر می گذارند.

تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر

با بیش از 3 میلیارد کاربر در شبکه های اجتماعی، متوجه شدن تفاوت و تمایز کردن راه بین اینفلوئنسرها و بلاگرها مشکل است. در این عصر دیجیتالی که در آن زندگی می کنیم و روز به روز در حال تغییر است، بومیان دیجیتال، آژانس های شغلی و مشاغل زیادی وجود دارند که در حال رقابت برای فراوری محتوا و به اشتراک گذاشتن آن هستند. برخی افراد کلمه اینفلوئنسر و بلاگر را به یک معنی می دانند؛ اما در واقعیت این دو تفاوت بسیار زیادی دارند. بسیاری از عوامل این دو مورد را از یکدیگر متمایز می نمایند که در ادامه به آنالیز 3 تفاوت اصلی آن ها خواهیم پرداخت.

1. طرز فکر

در پشت تمامی رفتارهای ما یک انگیزه وجود دارد. برای مثال، می توان گفت که دو فرد می توانند یک هدف در فکر خود داشته باشند؛ اما انگیزه این دو فرد برای به دست آوردن و رسیدن به آن هدف کاملا فرق دارد. انگیزه پشت اشتراک گذاری محتوا همان جایی است که دو مورد اینفلوئنسر و بلاگر وارد عمل می شوند.

اگر هدف شما به اشتراک گذاری پست ها و مطالبی است که مردم دوست دارند، شما یک بلاگر محسوب می شوید. انگیزه شما می تواند ناشی از علاقه باشد؛ اشتیاق برای به اشتراک گذاشتن چیزی که فکر می کنید جالب است و یا دوست دارید درباره آن بنویسید.

از روی دیگر، اگر انگیزه شما برای این کار ناشی از ترویج دادن یک برند یا یک محصول باشد، و یا اگر هدف شما بالا بردن دنبال نماینده ها و لایک هایی که در فضای مجازی می گیرید باشد، شما یک اینفلوئنسر محسوب می شوید. اگرچه ممکن است برخی از این اینفلوئنسرها در واقع از محصول یا مشاغلی که تبلیغ می نمایند استفاده نمایند؛ اما انگیزه مستقیم آن ها می تواند از پاداش ها و یا نوع دیگری از جبران ها و پاداش ها باشد.

2. اثر متقابل تماشاگران

قرار دادن شخصیت تان در محتوایی که فراوری می کنید می تواند هم باعث خراب شدن و هم بهتر شدن کار شما گردد. این موضوع به این بستگی دارد که شما چه قدر از خودتان و مسائل شخصی تان را وارد محتوای مجازی می کنید.

بگذارید ساده تر شرح دهیم؛ چیزی که گفتیم به معنی این است که شما چه قدر با مخاطبان و دنبال نماینده هایتان ارتباط برقرار می کنید و آیا برای این که به آن ها اعتماد کنید و اعتمادشان را جلب کنید وقت می گذارید یا خیر. برخی اوقات برای اینفلوئنسرها این مسئله راحت تر است که مخاطبان خود را متقاعد به انجام دادن کاری نمایند؛ زیرا لازم نیست کار خاصی انجام بدهند. این کار مانند رابطه خواهر و برادری است. وقتی مادرتان لباس های یک شکل جلوی شما بگذارد یک موضوع ایدئال نیست؛ اما وقتی شما قدرت این را داشته باشید که روی خواهر یا برادر کوچک ترتان تأثیر بگذارید، قضیه فرق می نماید.

چند دقیقه وقت بگذارید و به یک سلبریتی مورد علاقه تان در اینستاگرام فکر کنید؛ این افراد می توانند درباره موضوعی که می خواهند به اشتراک بگذارند و خودشان را وارد محتوا نمایند، ساعت ها صحبت نمایند و فراتر بروند. این می تواند به وسیله لایک ها، کامنت ها، تجربیات شخصی و یا داستان های قابل گفت وگو باشد. در هر صورت انگیزه آن ها این است که تأثیرگذار باشند و مخاطبان شان را متقاعد به انجام کاری نمایند.

این حرف ها اصلا به این معنی نیستند که بلاگرها نمی توانند تأثیرگذار یا قابل اعتماد باشند. اگر یک بلاگر هستید، هدف و اولویت اول شما کیفیت محتوای شماست تا شخصی بودن با مخاطبان. تعامل شما با مخاطبان به وسیله محتوایی است که فراوری می کنید و به وسیله تماس مستقیم نیست.

3. تمرکز بر روی حوزه ای خاص

همه فراورینمایندگان محتوا بر روی حوزه خاصی تمرکز می نمایند؛ اما آن هایی که بیشتر روی این موضوع وقت می گذارند اینفلوئنسرها هستند.

اگر شما یک اینفلوئنسر هستید، باید به طور فعال حوزه هایی که درباره آن فعالیت می کنید را توسعه دهید برای مردمی که محتوای شما را دنبال می نمایند و می خواهند به شما اعتماد نمایند. این به معنای این است که دنبال نماینده های شما باید شامل دوستان، هواداران و اینفلوئنسرهای دیگر باشد. همه اینفلوئنسرها، سلبریتی نیستند؛ اما اینکه چگونه از یک اینفلوئنسر تبدیل به یک سلبریتی شوند بستگی به همان محتوا دارد.

در همین حین، بلاگرها ممکن است وقت زیادی را صرف این موضوع ننمایند. اگر شما یک بلاگر هستید، شما محتوا را برای خودتان به اشتراک می گذارید و برای محتوایی که خود به خود از چیزی که به اشتراک گذاشتید فهمیده می گردد. حرفه ای بودن در این زمینه و به اشتراک گذاری محتوا یک چیز است و نگران بودن برای بازخوردها نسبت به محتوایتان یک چیز دیگر است.

معروف ترین اینفلوئنسرهای مد و فشن در سراسر جهان

امروزه فضای مجازی به هرکسی این امکان را می دهد که یک اینفلوئنسر باشد و توصیه ها و مطالب مورد نظرش را با مردم به اشتراک بگذارد. بعلاوه بدیهی است که اینستاگرام در صنعت مد و فشن انقلابی ایجاد نموده است. اینستاگرام ارتباط برندها با مشتریان خود را آسان تر نموده است. همکاری و مشارکت با اینفلوئنسرها می تواند به بالا رفتن هویت کاری شما یاری کند، مشارکت جامعه را افزایش دهد و بعلاوه افراد بیشتری را به خرید از مجموعه های خود ترغیب کند. در ادامه به آنالیز 10 اینفلوئنسر فشن می پردازیم که به علت مشهور بودن شان ممکن است آن ها را بشناسید.

1. کایلی جنر (Kylie Jenner)

کایلی جنر مدل و اینفلوئنسر 23 ساله آمریکایی است. او بنیان گذار کمپانی آرایشی محصولات کایلی (Kylie Cosmetics) است. او با بیش از 237 میلیون دنبال نماینده در اینستاگرام، در حوزه فشن، مدلینگ و زیبایی فعالیت می نماید. طبق گفته مجله فوربز (Forbes) در سال 2019 دارایی خالص او یک میلیارد دلار تخمین زده شده است. بسیاری از برندهای پوشاک و یا لوازم آرایشی برای تبلیغ برند خود از او به نام یک اینفلوئنسر فشن یاری می گیرند.

2. کول اسپراوس (Cole Sprouse)

کول اسپراوس بازیگر، عکاس و اینفلوئنسر فشن 28 ساله آمریکایی است. او به علت بازی در سریال های Riverdale و The Suite Life of Zack & Cody معروف است. او به تازگی در زمینه مد الهام گرفته از غرب فعالیت می نماید و در سال 2018 مجله GQ به او لقب نماد استایل نوظهور را داد.

3. ماریانو دی وایو (Mariano Di Vaio)

ماریانو دی وایو 32 ساله و متولد ایتالیاست. او یک اینفلوئنسر فشن، طراح لباس، مدل و بازیگر است و بعلاوه سفیر برندهایی از جمله هیوگو باس (Hugo Boss)، دولچه اند گابانا (Dolce & Gabbana) و کالوین کلین (Calvin Klein) است. او با بیش از 6.3 میلیون دنبال نماینده در اینستاگرام، از اینفلوئنسرهای معروف در جهان است که در حوزه مد و فشن فعالیت می نماید.

4. کامیلا کوئلهو (Camila Coelho)

کامیلا کوئلهو 33 ساله برزیلی، با بیش از 8.9 میلیون دنبال نماینده در اینستاگرام، یک اینفلوئنسر فشن و زیبایی و از طراحان لباس شناخته شده است. او در فرش قرمزهای اختصاصی مانند Met Gala حضور داشته و با خانه های مد مشهوری از جمله Dior، Tory Brunch و… همکاری نموده است. او سفیر خاتمه بیماری صرع است؛ با این امید که ننگ در اطراف این اختلال عصبی از بین برود.

5. نگین میرصالحی (Negin Mirsalehi)

نگین میرصالحی، با 6.4 میلیون دنبال نماینده در اینستاگرام، یک اینفلوئنسر فشن هلندی است. او با برخی از برجسته ترین برندهای فشن همکاری نموده است. او بعلاوه بنیان گذار عسل گیسو (Gisou Honey) و روغن موی Infused است که با یک روغن انحصاری غنی شده با عسل از باغ زنبور میرصالحی تشکیل شده است.

6. اولیویا پالرمو (Olivia Palermo)

اولویا اینفلوئنسر فشن معروف در نیویورک است. او کار خود را از شبکه تلویزیونی MTV آغاز کرد. در سال های بعد او با طراح لباس معروف، Diane von Furstenberg و بخش اکسسوری مجله Elle همکاری کرد. اولیویا بر روی جلد مجلات زیادی از جمله Instyle، Elle، Flare، Marie Claire و Cosmopolitian بوده است.

7. آدام گالاگر (Adam Gallagher)

آدام گالاگر اینفلوئنسر فشن و لایف استایل است. بعلاوه او بنیان گذار وبلاگ معروف I AM GALLA است. هدف وبلاگ او مشاوره به مردان درباره پیشنهادهای استایل و ترندهای فشن است.

8. لارن کنراد (Lauren Conrad)

لارن کنراد که متولد آمریکاست، به وسیله یک برنامه تلویزیونی به نام Laguna Beach به معروفیت رسید. امروزه او یک اینفلوئنسر فشن و استایل، طراح و نویسنده است. او بنیان گذار مجموعه LC Lauren Conrad در سال 2009 به همکاری کمپانی Kohls است. بعلاوه او بنیان گذار تجاری The Little Market است.

9. گالا گنزالز (Gala Gonzalez)

گالا وبلاگ نویس، طراح مد و مدل اسپانیایی است. طبق گفته Fashionista، گالا یکی از تنها زنان اسپانیایی است که توانسته به فهرست 10 اینفلوئنسر فشن و استایل برتر جهان برسد.

10. صدف بیوتی (Sadaf Beauty)

صدف بیوتی با بیش از 3.5 میلیون دنبال نماینده در اینستاگرام، در حوزه آرایشی و زیبایی فعالیت می نماید. شغل اصلی او اینفلوئنسر بودن در اینستاگرام است. صدف بیوتی نام تأثیرگذارترین اینفلوئنسر زیبایی را در سال 2019 دریافت کرد. بعلاوه لقب دومین اینفلوئنسر زیبایی تأثیرگذار جهان از سوی مجله Forbes فرانسه را دریافت کرد و بعلاوه مجله Vogue این خبر را پوشش داد.

بلاگرهای معروف خارجی

عایدی اصلی بلاگرهای معروف به وسیله تبلیغات مستقیم است. آن ها معمولا مقاله های آموزشی برای بازدیدنماینده های بلاگ هایشان منتشر می نمایند و از این طریق عایدی زیادی کسب می نمایند. در ادامه به آنالیز چند مورد از بلاگرهای معروف خارجی می پردازیم.

1. آریانا هافینگتون (Arriana Huffington) - Huffington Post

بلاگ هافینگتون پست به وسیله آریانا هافینگتون در 2005 آغاز به کار کرد و موضوعاتی مربوط به زندگی و سیاست را پوشش می دهد. این بلاگ که جز پیروز ترین بلاگ ها در جهان است، عایدیی بیش از یک میلیون دلار داشته و منبع اصلی عایدی آن به وسیله تبلیغات اسپانسر شده به وسیله آگهی ها است.

2. پیتر روجاس (Peter Rojas) - Engadget

بلاگ معروف Engadget در سال 2004 آغاز به کار کرد. این بلاگ مطالبی مربوط به بازی و تفریح، تجهیزات، رویدادها و موضوعات تکنولوژی مانند لوازم الکترونیکی منتشر می نماید. این بلاگ از تبلیغات مستقیم عایدی زیادی کسب می نماید. بعلاوه عایدی سالانه این بلاگ 50 میلیون دلار است.

3. رند فیشکین (Rand Fishkin) - Moz

بلاگ Moz از سال 1998 آغاز به کار نموده است. این بلاگ دربار dه بهینه سازی موتورهای جست و جو است و علت معروفیت آن همین است. ماز با ارائه مقاله های معتبر درباره بازاریابی، بسیاری از بلاگرها را یاری نموده است تا بازدید بلاگ هایشان را افزایش دهند.

4. هاروی لوین (Harvey Levin) - TMZ

هاروی یک وکیل، تحلیل گر حقوقی، وبلاگ نویس و گزارشگر مشهور آمریکایی است. وبسایت تی ام زد مرجع اصلی شایعات درباره سلبریتی هاست. شما اغلب می توانید هاروی لوین را در برنامه های تلویزیونی که موضوع آن ها مربوط به سلبریتی هاست ببینید. او به وسیله معروفیت وبلاگش پیروز شد تا برند شخصی خودش را بسازد.

حرف آخر

برای اینفلوئنسر فشن بودن، باید حساب اینستاگرام تان را جدی بگیرید و وقت زیادی را برای محتوا و پست های آن صرف کنید. شما می توانید اینفلوئنسرها را به وسیله استایل، پست های متنوع و رنگارنگ، تیپ شخصیتی که در فضای مجازی دارند و بسیاری موارد دیگر بشناسید.

هدف اصلی اینفلوئنسرها تأثیر گذاشتن بر روی شما و الهام بخش بودن رفتارهای شما است. اگر شما در پی فردی هستید که او را الگوی خود از لحاظ فشن و یا گاهی سبک زندگی قرار دهید، اینفلوئنسرها می توانند گزینه های مناسبی برای شما باشند. البته همواره در فکر داشته باشید که هرکسی که در فضای مجازی فعالیت می نماید استراتژی های مخصوصی دارد و به هرچیزی لزوما نباید اعتماد کرد.

منبع: forbes, cosmopolitan, premier creative, amraandelma

منبع: دیجی استایل
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1790

به "10 اینفلوئنسر فشن برتر جهان که احتمالا شما هم آن ها را دنبال می کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اینفلوئنسر فشن برتر جهان که احتمالا شما هم آن ها را دنبال می کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید