9 کتاب تخصصی کودک در حوزه دفاع مقدس در زنجان تدوین می گردد

به گزارش مجله روگذر، علیرضا نوری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: با توجه به فعالیت هایی که کانون پرورش فکری در حوزه تألیف و چاپ کتاب دارد، از همین رو برای همکاری در کنگره شهدا، وظایفی برای این اداره کل در حوزه کتاب تعیین شده است.

9 کتاب تخصصی کودک در حوزه دفاع مقدس در زنجان تدوین می گردد

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه در کنگره 3535 شهید، کانون پرورش فکری استان زنجان مسئولیت کمیته تألیفات کودک را عهده دار است، توضیح داد: به همین دلیل قرار است تا زمان برگزاری این کنگره 9 کتاب در حوزه کودک با موضوع دفاع مقدس تألیف گردد.

نوری با اشاره به اینکه نگارش این کتاب ها از هفته های قبل شروع شده و به مراحل خوبی هم رسیده است، افزود: با هماهنگی اجرا شده این کتاب ها به زبان کودک در حال تألیف است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نگارش کتاب برای کودک، یک موضوع کاملا تخصصی بوده و احتیاج به ظرافت های خاصی دارد، از همین رو از نویسندگان کودک برای نگارش کتاب های کودک کنگره شهدا استفاده شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان زنجان توضیح داد: همچنین یک اقدام دیگر کانون در کمیته تألیف این است که کتاب من بلال آقاجان هستم نیز که قبلا به چاپ رسیده بود، این بار به زبان بچه هاه دوباره در حال نگارش است.

وی با اشاره به اینکه انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان نیز در تبیین سیره و سبک زندگی شهدا با کنگره 3535 شهید همکاری دارد، افزود: به همین دلیل این انجمن با فراوری محتوا در فضای مجازی و با برطرف موانع مربوط به شیوع کرونا بصورت حضوری در مدارس استان زنجان به قصه گویی از زندگی و خاطرات شهدای گرانقدر استان خواهند پرداخت.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای استان زنجان از اهداف اصلی این کنگره محسوب می گردد، ادامه داد: برگزاری چنین برنامه هایی موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می گردد و زمینه آشنایی جوانان و نسل های آینده جامعه را با شهدای گرانقدر استان فراهم نموده و بهترین ظرفیت برای معرفی زنجان به عنوان شهر غواصان دریادل است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1582

به "9 کتاب تخصصی کودک در حوزه دفاع مقدس در زنجان تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 کتاب تخصصی کودک در حوزه دفاع مقدس در زنجان تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید