آخرین اخبار از دارا دوم ، جزییاتی از دومین صندوق ETF دولتی

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام مسئولان دولتی قرار است پذیره نویسی دارا دوم با سقف پنج میلیون تومان در مرداد ماه اعلام گردد. اما مسئولان دقیقا در این باره چه گفته اند؟

آخرین اخبار از دارا دوم ، جزییاتی از دومین صندوق ETF دولتی

اول مرداد ماه سال جاری، علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی گفته است: تا به حال زمان نهایی برای پذیره نویسی دومین صندوق ETF دولتی، مردادماه اعلام شده و صندوق دارا سوم و دارا چهارم نیز به این ترتیب با حضور شرکت های عظیم بازار سرمایه در آینده ای نزدیک پذیره نویسی خواهند شد.

وی همچنین دوم مرداد ماه سال جاری گفته است: صندوق دوم نیز که متشکل از سهام دولت در شرکت های پالایشی است قرار است مرداد ماه تشکیل و در بورس عرضه گردد.

در خصوص جزییات بیشتر نیز ابوالقاسم شمسی جامخانه، معاون سازمان خصوصی سازی، با اشاره به عرضه سهام دولت در قالب ETF، اظهار کرد: ETF پالایشی کارها درحال انجام است. در این راستا تصمیم اولیه دولت چهار پالایشگاه تبریز، اصفهان، تهران و بندرعباس بود. درحال حاضر طبق مصوبه هیات واگذاری، دو تا از پالایشگاه ها بلوکی عرضه می گردد.

وی ادامه داد: پالایشگاه تبریز که آگهی شد و پالایشگاه بندر عباس هم به زودی آگهی می گردد؛ بنابراین باقی مانده سهام دولت در پالایشگاه های نفت تهران و اصفهان، در قالب ETF پالایشی عرضه خواهد شد.

پیش از این نیز، 17 تیر ماه سال جاری علی ربیعی، سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت برای بورس برنامه جدی دارد و به دنبال این است که بورس را به بنیادهای اقتصاد کشور تبدیل کند، گفت: تدارک ورود صندوق ای تی اف که پالایشی ها و فلزی ها در آن هستند به بورس گرفته شده و این کار روح جدیدی به بورس خواهد داد.

اما در خصوص رقم دارا دوم، عباس معمارنژاد، معاون امور بیمه و بانک وزارت امور مالی و دارایی گفته است: واحدهای دومین صندوق دولتی هم اواخر تیر یا اوایل مرداد پذیره نویسی می گردد و سقف خرید در این صندوق ها 5 میلیون تومان خواهد بود.

آخرین اخبار درباره دارا دوم را می توانید در صفحه دارا دوم خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1179

به "آخرین اخبار از دارا دوم ، جزییاتی از دومین صندوق ETF دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از دارا دوم ، جزییاتی از دومین صندوق ETF دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید