آمریکا 100 هزار مهاجر را در مرز مکزیک دستگیر کرد

به گزارش مجله روگذر، نیروهای گارد مرزی آمریکا طی ماه فوریه گذشته، 100 هزار مهاجر را در مرزهای مکزیک دستگیر کردند.

آمریکا 100 هزار مهاجر را در مرز مکزیک دستگیر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای گارد مرزی ایالات متحده در ماه فوریه گذشته، 100 هزار مهاجر را در مرز مکزیک بازداشت کردند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که دستگیری این 100 هزار مهاجر بالاترین میزان بازداشت مهاجران از سوی مرزبانان ایالات متحده در طول 15 سال اخیر بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اگرچه جو بایدن پس از تصدی سمت ریاست جمهوری ایالات متحده در تاریخ بیستم ژانویه و در نخستین ساعات حضورش در کاخ سفید اقدام به لغو اقدامات مهاجرتی دونالد ترامپ نموده است، اما دولت او اکنون با افزایش چشمگیر تعداد مهاجران غیرقانونی روبرو است که قصد عبور از مرز آمریکا را دارند.

بایدن به محض ورود به کاخ سفید در ماه ژانویه گذشته فرمان اجرایی ترامپ درباره ممنوعیت سفر کشورهای مسلمان را لغو کرد و ساخت دیوار در مرز مکزیک را متوقف کرد و قرار شد با اجرای طرحی چنین، متقاضیان (در حدود صد هزار نفر) اجازه ورود به آمریکا را بیابند تا مراحل پرونده های خود را در دادگاه های داخل آمریکا مورد رسیدگی قرار دهند.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز آدینه هفته گذشته در اظهاراتی از اتباع کشورهای آمریکای مرکزی خواست تا از سفرهای خطرناک به ایالات متحده بدون اوراق و اسناد معتبر خودداری نمایند.

طی هفته های اخیر، تعداد مهاجران و پناهجویانی که قصد ورود به خاک ایالات متحده را دارند، به شدت افزایش یافته است. شیوع ویروس کرونا و وقوع طوفان های مهیب و سهمگین موجب بدتر شدن شرایط زندگی در کشورهای آمریکای مرکزی شده است.

دولت بایدن سعی نموده است تا سیاست های سختگیرانه مهاجرتی دولت ترامپ را لغو کند ولی در عین حال سعی می نماید مهاجران و پناهجویان جدید را از سفر به مناطق مرزی منصرف کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1569

به "آمریکا 100 هزار مهاجر را در مرز مکزیک دستگیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 100 هزار مهاجر را در مرز مکزیک دستگیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید