اسبقیان: جانشین سیامند رحمان شانس مدال طلا در توکیو را دارد، شرایط رشته های جدا شده از فدراسیون جانبازان و معلولین، مناسب نیست

به گزارش مجله روگذر، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: جانشین سیامند رحمان، یکی از شانس های کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو است.

اسبقیان: جانشین سیامند رحمان شانس مدال طلا در توکیو را دارد، شرایط رشته های جدا شده از فدراسیون جانبازان و معلولین، مناسب نیست

محمدشروین اسبقیان، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، در گفت وگو با ، درخصوص فرایند شروع تمرینات ورزشکاران جانباز و معلول، گفت: جلسات متعددی با حضور محمود خسروی وفا (رئیس کمیته ملی پارالمپیک) تا به حال برگزار کردیم و با حضور هیئت اجرایی و راهبردی، تصمیم گرفتیم در استان های سفید تمرینات ورزشکاران شروع گردد. درباره بحث اردو های غیرمتمرکز هم باید بگویم که در حضور مربیان تیم ملی، در شهریور ماه اردو های غیرمتمرکز ورزشکارانی که شانس کسب مدال در پارالمپیک توکیو را دارند، شروع می کنیم.

او درمورد فرایند کسب سهمیه بازی های پارالمپیک توکیو گفت: همچنان در رشته های دو و میدانی و شنا و چند رشته دیگر، شانس کسب مدال برای بازی های توکیو را داریم. در مجمع برگزار گردیده استان کرمان هم درباره آمادگی منصور پورمیرزایی، جانشین سیامند رحمان، بحث شد و او به زودی راهی تهران می گردد تا تست های پزشکی و آمادگی جسمانی خود را در فدراسیون جانبازان و معلولین انجام دهد. او می تواند یکی از شانس های کسب مدال طلا در توکیو باشد.

اسبقیان درخصوص تعیین تکلیف انجمن شنا گفت: در هفته های آینده رئیس جدید انجمن شنا را معرفی می کنیم. باید توجه داشت که انتخاب سرپرست برای هیئت ها یکی از اختیارات فدراسیون جانبازان و معلولین است، اما برای تعیین رئیس، باید منتظر مجوز باشیم. در حال حاضر برای انجمن شنا 2 گزینه مدنظر داریم که منتظر صدور احکام هیئت رئیسه فدراسیون هستیم و با برگزاری اولین جلسه هیئت رئیسه، تکلیف بسیاری از مسائل را تعیین می کنیم.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، درمورد شرایط بعضی از انجمن های جدا شده از این فدراسیون گفت: بر اساس نظرات دوستان و روسای هیئت های استانی، متوجه شدیم که شرایط بعضی از رشته های جدا شده از فدراسیون جانبازان و معلولین، مناسب نیست. بعضی از هیئت های استانی به این ورزشکاران و شرایط آن ها، با نگاه درجه دوم برخورد می نمایند و حالا از ما درخواست شده تا این رشته ها به فدراسیون بازگردند.

او ادامه داد: تا به امروز 3 جلسه در این خصوص برگزار گردیده است. یک جلسه در کمیته پارالمپیک، یک جلسه با حضور خسروی وفا در فدراسیون جانبازان و معلولین و جلسه سوم نیز در وزارت ورزش و جوانان با حضور علی نژاد، معاون وزارت ورزش برگزار گردید. البته باید الزامات IPC را هم مد نظر قرار دهیم.

اسبقیان گفت: طی جلسه ای که با علی نژاد برگزار کردیم، قرار بر نظارت میدانی در استان ها شده تا ببینیم شرایط رشته ها به چه صورتی است. در صورت اجرا نشدن الزامات، ابتدا تذکر و در صورت اصلاح نشدن، با تدابیر اقدامات لازم، تصمیمات جدید گرفته می گردد. البته در بعضی رشته ها مثل تکواندو، سوارکاری و قایقرانی، اوضاع خوب است، اما باید توجه بیشتری به بعضی رشته های دیگر داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از ابتدا بعضی از رشته ها به فدراسیون هایی که خودشان مشکل اقتصادی دارند، واگذار شدند، گفت: به هر حال این تصمیم پیش از آمدن من به فدراسیون جانبازان و معلولین گرفته شده است. ابتدا باید به زیرساخت ها توجه می شد، اما همین حالا هم باید توجه بیشتری به این رشته ها و ورزشکارانشان کنیم. به خصوص رشته های تنیس روی میز و تیروکمان که اصلا توجه خوبی از سوی هیئت های استانی به آن ها نمی گردد.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین اعلام نمود: بسیاری از فدراسیون های تخصصی در رفع کردن مسائل خودشان هم مانده اند و چنین جابجایی هایی، باعث ایجاد تعهد در آن فدراسیون ها شده است. باید در مدیریت خودمان ثبات داشته باشیم. البته ما در فدراسیون با همراهی کمیته ملی پارالمپیک، این موضوع را آنالیز و پیگیری می کنیم تا نظارت کافی و سختگیرانه وجود داشته باشد و هیچ رشته و ورزشکاری دچار آسیب نگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1120

به "اسبقیان: جانشین سیامند رحمان شانس مدال طلا در توکیو را دارد، شرایط رشته های جدا شده از فدراسیون جانبازان و معلولین، مناسب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسبقیان: جانشین سیامند رحمان شانس مدال طلا در توکیو را دارد، شرایط رشته های جدا شده از فدراسیون جانبازان و معلولین، مناسب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید