استقبال آمریکا از طرحِ یونان برای خرید 24 فروند جنگنده اف-35

به گزارش مجله روگذر، مدیرکل بخش سرمایه گذاری و تسلیحات دفاعی یونان در اواسط ماه نوامبر تأیید کرد که آتن قصد دارد 24 فروند جت اف -35 را خریداری کند و با اشاره به مقررات مالی داخلی و سایر قوانین قابل اجرا در چارچوب بودجه و کسری بودجه اتحادیه اروپا خواستار تعجیل واشنگتن در انجام این سفارش شد.

استقبال آمریکا از طرحِ یونان برای خرید 24 فروند جنگنده اف-35

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جئوفری پایات سفیر ایالات متحده در یونان روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن علاوه بر استقبال از علاقه آتن به خرید جتهای جنگنده اف -35، از این طرح در بالاترین سطح حمایت می کند.

پایات در سخنانی که متن آن روز دوشنبه در وبگاه رسمی سفارت آمریکا در یونان منتشر شد، گفت: ما حمایت خود را از تهیه و تحویل [جت اف35] اعلام می کنیم و در مورد یک برنامه خرید آتی- که مقدورات دفاعی یونان را توسعه داده، قابلیت همکاری با نیروهای مسلح ایالات متحده را تضمین کرده و ثبات منطقه ای را بهبود می بخشد- بطور تنگاتنگ همکاری می کنیم.

سفیر آمریکا در ادامه مدعی شد که تمام گزارشهای مغایر کذب و خلاف واقع بوده و نسخه ای جعلی از سیاست آمریکا است.

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به اینکه رابطه دفاعی آمریکا و یونان یکی از قدرتمندترین روابط نظامی آمریکا در قاره اروپا است، گفت که واشنگتن هر روز با یونان در حوزه پیشرفت قدرت رزمی از جمله طرحهای اف -35 همکاری می کند.

وی اعلام کرد که جهت خرید و دریافت اف35 یک فرآیند چندساله است که بر پایه موفقیتهای تحقق یافته در برنامه ارتقای [جت] اف16 وایپر یونان بنا می شود.

گفتنی است که مدیرکل بخش سرمایه گذاری و تسلیحات دفاعی یونان در اواسط ماه نوامبر تأیید کرد که آتن قصد دارد 24 فروند جت اف -35 را خریداری کند و با اشاره به مقررات مالی داخلی و سایر قوانین قابل اجرا در چارچوب بودجه و کسری بودجه اتحادیه اروپا خواستار تعجیل واشنگتن در انجام این سفارش شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1397

به "استقبال آمریکا از طرحِ یونان برای خرید 24 فروند جنگنده اف-35" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال آمریکا از طرحِ یونان برای خرید 24 فروند جنگنده اف-35"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید