افزایش 30 برابری سازمان های مردم نهاد در دولت یازدهم

به گزارش مجله روگذر، وزیر ورزش و جوانان گفت: تعداد سازمان های مردم نهاد از 50 سازمان در ابتدای دولت تدبیر و امید به 1500 سازمان در سال 95 افزایش یافته است.

افزایش 30 برابری سازمان های مردم نهاد در دولت یازدهم

به گزارش خبرنگاران،مسعود سلطانی فر عصر شنبه 16 بهمن در مراسم افتتاحیه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام، رویکرد دولت تدبیر و امید به فعال شدن سازمان های مردم نهاد برای بسترسازی مشارکت های مردمی در فعالیت های مختلف را مطلوب توصیف کرد.

وی با اشاره به فعال شدن ستادهای ساماندهی امور جوانان در سراسر کشور،فعالیت سازمان های مردم نهاد را حرکتی مدنی در ذیل این ستادها ارزیابی و افزود: به دنبال ایجاد تشکل ها و مجموعه های جدید برای فراهم کردن بستر حضور جوانان در عرصه های مختلف هستیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام،گفت:این مجموعه با بهره گیری از ظرفیت جوانان کشورهای اسلامی، ایجاد جهانی بدون خشونت و تروریسم را به عنوان یک هدف دنبال می کند.

سلطانی فر با بیان اینکه چنین فعالیت هایی را می توان با تمرکز بر برنامه های مختلف با مشارکت جوانان مسلمان، دنبال کرد، افزود: باید با استفاده از این ظرفیت، بر تعاملات بین کشورهای اسلامی بیفزائیم و جهانی عاری از خشونت و تروریسم را رقم بزنیم.

وی آغاز فعالیت شیراز به عنوان پایتخت جوانان و مشهد به عنوان مرکز فرهنگی جهان اسلام و انتخاب تبریز به عنوان مرکز گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2017 را از عواید و تاثیرات برجام دانست و گفت: این رویدادها نشان دهنده باز شدن درهای تعامل ایران با کشورهای جهان است و زمینه ساز توسعه مناسبات بین المللی خواهد شد.

سلطانی فر رویداد پایتختی جوانان جهان اسلام را بسترساز رونق در صنعت گردشگری و فعال شدن عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: شیراز یکی از مهمترین مقاصد گردشگری، فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی ایران است که می تواند تقویت کنند تعاملات ایران با سایر کشورهای اسلامی باشد.

وی باور کردن جوان و ظرفیت جوانان را از مهمترین رویکردهای معمار کبیر انقلاب دانست و گفت: در دوران پیروزی انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولیت های کلیدی کشور به جوانان سپرده شده و جوانان همواره نقش های تاثیرگذار و حساس در عرصه های مختلف ایفا کردند.

به گزارش خبرنگاران، شیراز برای سال 2017 به عنوان یکی از سه شهر جهان اسلام به شمار می رود که از سوی سازمان کنفرانس اسلامی، پایتخت جوانان جهان اسلام را کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 902

به "افزایش 30 برابری سازمان های مردم نهاد در دولت یازدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 30 برابری سازمان های مردم نهاد در دولت یازدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید