امیدواری وزیر دارایی یونان درباره دستیابی به توافق تا روز دوشنبه

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران: وزیر دارایی یونان تاکید نمود که امیدوار است که آتن تا روز دوشنبه فارغ از نتایج همه پرسی به توافق نهایی با وام دهندگان بین المللی دست یابد.

امیدواری وزیر دارایی یونان درباره دستیابی به توافق تا روز دوشنبه

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان در مصاحبه با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگمانیه توضیح داد که امیدوارم تا روز دوشنبه فارغ از اینکه نتایج همه پرسی روز یکشنبه چه خواهد بود، به توافق با نهادهای اقتصادی بین المللی دست یابیم.

وی در ادامه اضافه کرد: امیدوارم که در روز دوشنبه توافقی حاصل گردد و این مساله مستقل از این خواهد بود که بیشتر مردم یونان در همه پرسی یکشنبه رای آری یا نه بدهند. به کسانی که می گویند این پیشنهاد دیگر روی میز نیست، گوش ندهید، بی شک پیشنهاد هنوز روی میز است چرا که این چیزی است که آنها می خواهند.

وی در ادامه ضمن انتقاد شدید از ولفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان گفت: آقای شویبله در سال 2012 میلادی به طور آشکار اعلام نموده است که خروج یونان از منطقه یورو را ترجیح می دهد.

یونان و نهادهای اقتصادی بین المللی ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند. یونان حاضر نیست در ازای اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر، یاری های اقتصادی جدیدی دریافت کند.

یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 997

به "امیدواری وزیر دارایی یونان درباره دستیابی به توافق تا روز دوشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری وزیر دارایی یونان درباره دستیابی به توافق تا روز دوشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید