انگلیس و لهستان سفرای روسیه را احضار کردند

به گزارش مجله روگذر، همزمان با احضار سفیر روسیه در انگلیس به دلیل تنش مسکو با اوکراین، وزارت خارجه لهستان نیز سه تن از دیپلمات های روس را به اقدامات علیه ورشو متهم و سفیر مسکو را احضار کرد.

انگلیس و لهستان سفرای روسیه را احضار کردند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، وزارت امور خارجه انگلیس و لهستان سفرای روسیه در لندن و ورشو را احضار کردند. وزارت خارجه انگلیس پنجشنبه شب در بیانیه ای اعلام نموده که سفیر روسیه در این کشور را احضار نموده است. راشاتودی به نقل از وزارت خارجه انگلیس گزارش داد که احضار آندره کاریلین در واکنش به انتشار گزارش هایی از حملات سایبری روسیه و اعزام نیرو به مرز اوکراین اجرا شده است.

انگلیس روسیه را به اتخاذ رفتار خصمانه در برابر اوکراین و افزایش تنش با این کشور متهم نموده است.

نزدیک به یک هفته است که اوکراین و روسیه بر سر جدایی طلبان در شرق اوکراین وارد تنش شده اند. در سایه درخواست یاری کی یف از غرب و آمریکا و کوشش برای عضویت در ناتو، روسیه نیز نیروهای زیادی به مرز اوکراین اعزام نموده و مسکو بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، در صدد است رزمایش برگزار کند.

به همین دلیل، وزارت خارجه لهستان نیز با صدور بیانیه ای بیان کرد که سرگئی آندری یف، سفیر مسکو در ورشو را احضار نموده است.

سایت وزارت خارجه لهستان بیان کرد که امروز (15 آوریل) سفیر روسیه به وزارت احضار شده و یادداشت دیپلماتیکی به وی تسلیم شده که در آن سه تن از کارمندان سفارت روسیه در ورشو عنصر نامطلوب شناسایی شده اند.

ورشو این سه دیپلمات روسیه را به نقض قوانین دیپلماتیک و اقدام به فعالیت علیه خود متهم نموده است. وزارت خارجه لهستان همچنین در این بیانیه از اقدام آمریکا در تحریم شخصیت های روس استقبال و همبستگی نموده است.

وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این اقدام واشنگتن، سفیر ایالات متحده آمریکا در مسکو را احضار و مراتب اعتراض خود از این اقدام را به وی ابلاغ نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1639

به "انگلیس و لهستان سفرای روسیه را احضار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس و لهستان سفرای روسیه را احضار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید