آنالیز مطالبات فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش

به گزارش مجله روگذر، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه جلسه امروز کمیسیون آموزش با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار گردید، اظهار کرد: در جلسه امروز در خصوص مطالبات فرهنگیان و معلمان مسائلی با حضور وزیر آموزش و پرورش مطرح و آنالیز شد.

آنالیز مطالبات فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش

میرحمایت میرزاده در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون در دو بخش جلسه داشت؛ در بخش اول آنالیز ها را با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام دادیم، دغدغه های اعضای کمیسیون در حوزه آموزش و پرورش مطرح شد، گاهی برخی مسائل در این حوزه در رسانه ها مطرح می گردد که احتیاج به قانونگذاری و بحث کارشناسی و تبادل نظر با اعضای کمیسیون آموزش مجلس دارد.

میرزاده اضافه نمود: برای مثال بحث هایی که در خصوص معلمین تمام وقت، تعطیلات زمستانی یا تعطیلات خاص، کتاب های درسی مطرح می گردد بهتر است قبل از اینکه در رسانه ها بیان گردد با اعضای کمیسیون هماهنگ گردد تا اگر احتیاجی به قانونگذاری دارد انجام گردد و بعد رسانه ای گردد تا دغدغه ای میان مردم ایجاد نگردد، وزیر هم این تعامل را ضروری دانست.

وی اضافه نمود:همچنین مباحث و گلایه هایی در خصوص مطالبات فرهنگیان، معلمان خارج از کشور و مطالبات معلمان با تجربه بیان شد. آقای وزیر در خصوص سند تحولات بنیادین پیشنهاداتی به عنوان پیش نویس مالی این سند ارائه کردند و توضیحاتی دادند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بیان نمود: در بخش دوم جلسه اعضای شورای موسسان دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی و مدیر کل گسترش وزارت علوم، معاون پارلمانی وزارت علوم حضور داشتند و دغدغه های دانشگاه ها را مطرح کردند. انتظار داشتند با توجه به گستردگی دانشگاه های غیر دولتی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی نماینده داشته باشند یا سازمان مستقلی آنها را حمایت کند یا در وزارت علوم معاونتی داشته باشند، دولت به آن ها توجه کند و دانشگاه های دولتی مستقیم با آنها رقابت نکند بلکه زمینه فراهم گردد تا از امکانات سرمایه گذاران در حوزه آموزش عالی بیشتر استفاده گردد.

وی عنوان نمود: آنها معتقدند زمان آن رسیده که در خصوص کلمه غیرانتفاعی در اساسنامه بازنگری گردد و این کلمه دیگر مناسب این دانشگاه ها نباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 176

به "آنالیز مطالبات فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مطالبات فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید