بلینکن: روسیه مسئول جلوگیری از حملات سایبری از خاک این کشور است

به گزارش مجله روگذر، وزیر امور خارجه آمریکا بدون متهم کردن مسکو به دست داشتن یا حمایت از فعالیت هکرها، گفت: روسیه موظف است از انجام حملات سایبری از خاک این کشور جلوگیری کند.

بلینکن: روسیه مسئول جلوگیری از حملات سایبری از خاک این کشور است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای با بخش اسپانیایی زبان شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت که روسیه مانند هر کشور دیگری باید با هکرها مبارزه نموده و مانع از حملات سایبری گردد که از خاک این کشور صورت می گیرند. وی در عین حال، اینبار از متهم کردن مقامات مسکو در دست داشتن در جنایات سایبری یا حمایت از آن خودداری کرد.

بلینکن با اشاره به اینکه در حال حاضر جبهه جدیدی در تهدیدات سایبری گگردده شده که زیرساختارهای حساس و منابع اقتصادی را مورد حمله قرار می دهند، گفت: تعیین شده که حمله سایبری اخیر به خط لوله کولونیال آمریکا از خاک روسیه صورت گرفته است و رهبران این کشور مسئولیت دارند که مانع از چنین اقداماتی شوند.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال یادآور شد که در ملاقات اخیرش با سرگئی لاوروف همتای روسی، مسائل مربوط به حملات سایبری به شرکت های آمریکایی را مورد آنالیز قرار نداده است.

پیش از این، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آمادگی دارد تا هر موضوعی، از جمله مبارزه با حملات سایبری و مسئله حقوق بشر را با همتای آمریکایی خود مورد آنالیز قرار دهد. جو بایدن اخیراً گفت که میخواهد در جریان ملاقاتش با پوتین در ژنو، این مسائل را مطرح کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1735

به "بلینکن: روسیه مسئول جلوگیری از حملات سایبری از خاک این کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: روسیه مسئول جلوگیری از حملات سایبری از خاک این کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید