بهاروند خواهان برطرف مسائل مصدومان شیمیایی در دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی شد

به گزارش مجله روگذر، معاون وزیر امور خارجه ایران در ملاقات با مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی خواهان برطرف مسائل در راستا دسترسی مصدومان شیمیایی کشور به داروها و تجهیزات مورد احتیاج در پی تحریم های آمریکا شد.

بهاروند خواهان برطرف مسائل مصدومان شیمیایی در دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و پنجمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی با فرناندو آریاس مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی دیدار کرد.

در این دیدار زمینه های ارتقای همکاری بین سازمان و جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این جلسه بر ضرورت اجرای کامل، مؤثر و بدون تبعیض همه مفاد کنوانسیون سلاح های شیمیایی و رعایت تعهد کشورها در کنوانسیون پیرامون تبادل مواد و تجهیزات شیمیایی برای استفاده های صلح آمیز، برطرف موانع تجارت بین کشورهای عضو و عدم اعمال تحریم های مالی بین کشورهای عضو تأکید کرد.

وی ضمن اشاره به این که ایران بزرگترین کشور قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است، تأکید کرد که به رغم گذشت بیش از سه دهه از تجربه تلخ به کارگیری سلاح شیمیایی توسط رژیم صدام علیه نظامیان ایران و همچنین علیه غیرنظامیان ایرانی و حتی عراقی، هنوز مشاهده رنج مصدومان شیمیایی اجازه نمی دهد که این خاطره دهشتناک فراموش گردد؛ به خصوص این که دسترسی کامل مصدومان شیمیایی به داروها و تجهیزات پزشکی مورد احتیاج آنها در اثر تحریم های یکجانبه ظالمانه با مسائل زیادی روبرو می گردد.

بهاروند اضافه نمود: ایران استفاده از سلاح شیمیایی را در هر نقطه از دنیا و تحت هر شرایطی محکوم می نماید و به آرمان های کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی وفادار است و به آن احترام می گذارد.

معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: بی تردید دنیا عاری از سلاح شیمیایی بدون انهدام کامل ذخایر سلاح های شیمیایی امکانپذیر نیست.

تسلیحات شیمیایی آمریکا هر چه سریع تر تحت نظارت کامل سازمان منع سلاح های شیمیایی معدوم گردد

وی ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده آمریکا به عنوان تنها کشوری که رسما از این تسلیحات برخوردار است به تعهدات خود عمل نموده و تسلیحات شیمیایی این کشور هر چه سریع تر تحت نظارت کامل سازمان منع سلاح های شیمیایی معدوم گردد.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه از مدیرکل سازمان خواست که مساعی جمیله خود برای دسترسی کامل مصدومان شیمیایی کشورمان به همه داروها و تجهیزات مورد احتیاج و بی اثر کردن تحریم های ظالمانه بر این امر را با قوت بیشتری ادامه دهد.

بهاروند همچنین بر حفظ ماهیت فنی و تخصصی سازمان منع سلاح های شیمیایی تأکید و نسبت به استفاده سیاسی از مکانیسم های این سازمان توسط برخی کشورها هشدار داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1654

به "بهاروند خواهان برطرف مسائل مصدومان شیمیایی در دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهاروند خواهان برطرف مسائل مصدومان شیمیایی در دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید