آمریکا: برنامه ای برای برداشتن تحریم ها نداریم

به گزارش مجله روگذر، سخنگوی کاخ سفید گفت که واشنگتن هیچ برنامه ای برای برطرف تحریم های مرتبط با مکانیسم اسنپ بک ندارد.

آمریکا: برنامه ای برای برداشتن تحریم ها نداریم

به گزارش رویترز، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز آدینه به خبرنگاران گفت که واشنگتن هیچ برنامه ای ندارد که تحریم های مرتبط با اسنپ بک را برطرف کند.

سخنگوی کاخ سفید توضیح داد که ورای گفت وگوی دیپلماتیک با ایران، واشنگتن برنامه ای برای برداشتن گام های اضافی ندارد.

در همین حال کاخ سفید روز آدینه گفت تقاضای اروپا با میانجیگری میان تهران و واشنگتن را پذیرفته است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز آدینه گفت که این اتحادیه در کوشش است تا جلسه ای غیررسمی را با مشارکت تمامی طرفین برجام و آمریکا برنامه ریزی کند.

این مقام گفت که هیچ دعوتی تا به امروز انجام نگرفته است و چارچوب زمانی برای این جلسه درنظر گرفته نشده است، اما قدرت های جهانی می خواهند هرچه زودتر توافق هسته ای را احیاء نمایند.

مقام اتحادیه اروپا همچنین بیان نمود: گمان نمی کنم که ایران به هرگونه کوشش اساسی برای برگزاری جلسه غیررسمی با سایر کشور های دور میز - که می تواند پایه بازگرداندن برجام به جهت خود باشد - نه بگوید.

مقام اتحادیه اروپا در ادامه تصریح نموده است که واشنگتن همین حالا نیز به ایده دعوت اتحادیه اروپا برای مصاحبه میان ایران و شش قدرت جهانی که توافق هسته ای را امضا نموده بودند، پاسخ مثبت داده است.

بایدن: آماده تعامل دوباره درباره برنامه هسته ای ایران هستیم

در همین حال جو بایدن در بخشی از سخنان خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به برنامه هسته ای ایران گفت: ما آماده تعامل دوباره در چارچوب 1+5 در مورد برنامه هسته ای ایران هستیم.

بایدن در ادامه با طرح ادعا هایی علیه ایران گفت: باید با اقدامات بی ثبات نماینده ایران در سراسر خاورمیانه مقابله کنیم و در این جهت من با شریکان اروپایی و سایر شریکانمان همکاری نزدیکی خواهم داشت.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز روز آدینه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت از تحرک جدید در مصاحبه با ایران حمایت می نماید.

مرکل با اشاره به گفت وگوی تلفنی اخیر خود با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: برای احیای مذاکرات درباره توافق هسته ای ایران اقدام خواهیم کرد.

در تازه ترین تحول در ارتباط با پرونده هسته ایی ایران نیز روز آدینه و پس از کنفرانس امنیتی مونیخ خبرگزاری رویترز در خبری به نقل از منابع دیپلماتیک ناشناس مدعی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در دو سایت هسته ای ایرانی که پس از ماه ها از آن ها بازرسی نموده ذرات اورانیوم پیدا نموده است.

به نوشته رویترز، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده اند.

یک مقام ارشد ایرانی گفته است: ما چیزی برای پنهان کردن نداریم. برای همین است که ما به بازرسان اجازه بازرسی دادیم.

هفته آینده آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش فصلی خود را از فعالیت های هسته ای ایران منتشر خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1584

به "آمریکا: برنامه ای برای برداشتن تحریم ها نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: برنامه ای برای برداشتن تحریم ها نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید