بهره برداری از خط سوم انتقال برق ارمنستان در آینده نزدیک

به گزارش مجله روگذر، تهران (پانا) - وزیر نیرو اطلاع داد خط سوم انتقال برق بین ایران و جمهوری ارمنستان در نیمه نخست امسال میلادی به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری از خط سوم انتقال برق ارمنستان در آینده نزدیک

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رضا اردکانیان امروز در سرانجام ملاقات و گفت وگوی خود با وزیر اقتصاد ارمنستان اظهار کرد: مسائل فیمابین با وزیر اقتصاد ارمنستان مرور شد و با توجه به این که وزارت نیرو ریاست کمیسیون مشترک همکاری های مالی دو کشور را بر عهده دارد، توسعه روابط تجاری و همچنین موانعی که بر سر راه این هدف نهاده شده است مورد بحث نهاده شد.

وی با اشاره به رفع آلودگی رودخانه ارس به عنوان یکی از موارد مطرح شده گفت: انتظار داریم که جدیت لازم را از سوی دولت جمهوری ارمنستان برای کنترل بعضی آلاینده های این رودخانه ببینیم و وعده های گذشته عملی گردد.

اردکانیان اضافه نمود: بحث خط سوم انتقال برق هم در حال پیشرفت است و هر چند به دلیل بیماری کووید19 در اجرای پروژه وقفه ایجاد شد، اما خوشبختانه مسائل آن رفع شده و قطعا در نیمه نخست سال میلادی جاری این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: طرح های دیگر و همچنین زمینه های توسعه روابط هم وجود دارد که امید است با رفع موانع موجود هر چه زودتر شاهد این موضوع باشیم.

همچنین وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان هم، با اشاره به موارد گفت و گو در مورد روابط دو جانبه میان تهران و ایروان اظهار کرد: مهمترین این ها آلودگی رودخانه ارس و رفع این آلودگی است.

وی گفت: یک هفته قبل از سفر به ایران، شخصا به منطقه سفر کردم، از نزدیک موضوع را مورد آنالیز قرار دادم و شاهد این بودم که سیستم چرخشی آب در چه مرحله ای نهاده شده است.

وی در سرانجام اظهار امیدواری کرد که این مسئله در آینده خیلی نزدیک انجام و از دستور کار خارج گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1455

به "بهره برداری از خط سوم انتقال برق ارمنستان در آینده نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از خط سوم انتقال برق ارمنستان در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید