تاکید وزیر خارجه ارمنستان بر اهمیت روابط سیاسی-اقتصادی با ایران

به گزارش مجله روگذر، وزیر خارجه ارمنستان در سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت روابط سیاسی و مالی با ایران اضافه نمود، این روابط شرایط را برای ورود اتحادیه مالی اوراسیا به غرب آسیا مهیا کرد.

تاکید وزیر خارجه ارمنستان بر اهمیت روابط سیاسی-اقتصادی با ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه جمهوری ارمنستان روز دوشنبه بر اهمیت روابط سیاسی ،مالی کشورش با ایران و تاثیر آن برکشورهای منطقه اوراسیا تاکید نمود.

به نوشته آرمنا پرس زهراب مناتساکانیان وزیر خارجه ارمنستان در جلسه استماع مجلس این کشور در مورد روابط بین ایروان و تهران گفت: روابط مالی ارمنستان با ایران شرایط را برای ورود اتحادیه مالی اوراسیا (EEU) به خاورمیانه و در نتیجه توافق موقت به منظور ایجاد منطقه تجارت آزاد بین کشورهای عضو این اتحادیه و ایران مهیا کرد.

بر اساس این گزارش، توافقی سه ساله با کاسته شدن از مقررات گمرکی یا لغو عوارض واردات گمرکی در زمینه طیف وسیعی از محصولات امضاء شده است.

نخست وزیر ارمنستان

ارمنستان از همسایگان شمالی ایران، بارها بر اهمیت روابط تجاری، سیاسی و مالی با ایران تاکید نموده و نیکل پاشینیان نخست وزیر این کشور چندی قبل در راس هیاتی بلند پایه به تهران سفر کرد و در زمینه توسعه روابط در حوزه های مختلف به ویژه روابط تجاری و مالی دو کشور با مقام های ارشد ایران به رایزنی پرداخت.

نخست وزیر ارمنستان اخیرا در نشست مجمع پارلمانی شورای اروپا در استراسبورگ فرانسه نیز بر تحکیم روابط ایروان با تهران اشاره نمود.(جزئیات بیشتر)

به نوشته این منبع خبری، وزیر خارجه ارمنستان در ادامه گفت که اجرای توافقنامه های مربوطه با ایران و چین و بعضی دیگر می تواند گامی بیشتر در ادغام اتحادیه مالی اوراسیا در اقتصاد جهانی باشد. توافق ایران با اتحادیه مالی اوراسیا توسط تمام اعضای اتحادیه تصویب شده و ایران نیز این توافقنامه را در 10 ژوئن 2019 (دوشنبه 20 خرداد) تصویب کرد.

اعضای اتحادیه مالی اوراسیا را جمهوری ارمنستان ، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه شکل می دهند.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 301

به "تاکید وزیر خارجه ارمنستان بر اهمیت روابط سیاسی-اقتصادی با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزیر خارجه ارمنستان بر اهمیت روابط سیاسی-اقتصادی با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید