بیانیه مشترک IOC و کمیته برگزاری المپیک 2020

به گزارش مجله روگذر، کمیته بین المللی المپیک (IOC) وکمیته برگزاری المپیک 2020 درباره تعویق رسمی این رقابت ها بیانیه مشترکی صادر کردند.

بیانیه مشترک IOC و کمیته برگزاری المپیک 2020

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی کمیته بین المللی المپیک (IOC)، توماس باخ، رئیس این نهاد و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن کنفرانس ارتباطی درباره تعویق المپیک 2020 به خاطر شیوع دنیای ویروس کرونا برگزار کردند. همچنین به این کنفرانس موری یوشیرو، رئیس کمیته برگزاری المپیک توکیو، هاشیموتو سیکو، وزیر المپیک ژاپن، فرماندار توکیو، رئیس کمیته هماهنگی و مدیر اجرایی IOC و همچنین مدیر اجرایی المپیک 2020 نیز پیوستند.

بر اساس این گزارش، شینزو آبه و توماس باخ ابتدا درباره شیوع دنیای ویروس کرونا و تاثیر مهم آن روی آمادگی ورزشکاران جهت رقابت در المپیک به گفتگو پرداختند. در شرایط کنونی و بر اساس اطلاعات سازمان دنیای بهداشت نخست وزیر ژاپن و رئیس کمیته بین المللی المپیک به این نتیجه رسیدند که المپیک 2020 باید تعویق و به تابستان سال آینده موکول گردد. این تصمیم با هدف حفاظت از سلامتی ورزشکاران و همه شرکت کنندگان در رقابت المپیک از سراسر دنیا اتخاذ شده است. رهبران ژاپن و کمیته بین المللی المپیک تاکید کردند که رقابت های المپیک در توکیو می تواند در این دوران سخت دنیا پرتوی از امید باشد. همچنین توافق شد که مشعل المپیک توکیو در ژاپن بماند و تابستان سال آینده با همان عنوان توکیو 2020 برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 959

به "بیانیه مشترک IOC و کمیته برگزاری المپیک 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک IOC و کمیته برگزاری المپیک 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید