کرونا انتخاب ریاست جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان را هم به تعویق انداخت

به گزارش مجله روگذر، بیماری کرونا انتخاب ریاست جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان و نامزد صدر اعظمی این کشور که قرار بود تا تابستان سال جاری انجام گردد را هم به دلیل ممنوعیت برگزاری اجتماعات به تعویق انداخت.

کرونا انتخاب ریاست جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان را هم به تعویق انداخت

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه بیلد آلمان، بحران کرونا بر مسئله انتخاب ریاست حزب دموکرات مسیحی آلمان هم تاثیر گذاشته و آن را به تعویق انداخته است.

آنگرت کرامپ کارن بائر، رئیس فعلی حزب دموکرات مسیحی که چندی پیش از سمت خود استعفا داد گفته است که انتظار تشکیل قریب الوقوع کنگره ویژه این حزب برای انتخاب ریاست جدید را ندارد.

بر اساس تصمیمات قبلا اتخاذ شده قرار بود جانشین کرامپ -کارن بائر در تاریخ 25 آوریل در یک کنگره ویژه حزب دموکرات مسیحی در برلین انتخاب گردد. اما با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا ملاقات حدود 1001 نفر از نمایندگان این حزب امکان پذیر نبوده و باید این تاریخ به تاخیر بیفتد.

در پی بحران مدیریت ناموفق در انتخابات تورینگن سال گذشته آنگرت کرامپ کارن بائر رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان گفت که می خواهد از سمت خود کناره گیری کند. به این ترتیب وی از نامزدی صدراعظمی آینده آلمان هم انصراف داد.

کارن بائر اعلام نموده بود که تا تابستان سال جاری فرایند انتخاب نامزدی این حزب برای صدراعظمی را برنامه ریزی و حزبش را برای این منظور آماده خواهد نمود.

کارن بائر در دسامبر سال 2018 به عنوان جانشین آنگلا مرکل، ریاست حزب دموکرات مسیحی را به عهده گرفته بود. وی در جولای سال 2019 به عنوان وزیر دفاع آلمان قدم به کابینه مرکل گذاشت.

از جمله نامزدهای مطرح برای ریاست حزب دموکرات مسیحی و نامزدی صدر اعظمی آینده آلمان آرمین لاشت، نخست وزیر ایالت نوردراین- وست فالن، ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان، فریدریش مرتس، رئیس سابق فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی و نوربرت روتگن، وزیر سابق محیط زیست در این کشور است.

کارن بائر گفته است که با توجه به تهدیدهای ایجاد شده به وسیله ویروس کرونا در حال حاضر هیچ کس علاقه ای به مسئله آینده ریاست حزب دموکرات مسیحی ندارد.

وی توضیح داد: ما امیدواریم اوضاع به گونه ای پیش رود که بتوانیم کنفرانس در این باره را در ماه دسامبر در اشتوتگارت برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه معین نیست ممنوعیت برگزاری اجتماعات به دلیل شیوع کرونا تا کی ادامه خواهد داشت تاریخ برگزاری کنفرانس در این باره در ماه دسامبر را هم قطعی ندانست. بر اساس اطلاعات حزب دموکرات مسیحی در صورت لزوم انتخابات درباره ریاست حزب این حزب باید به سال آینده موکول گردد.

آلمان هم از کشورهای اروپایی است که به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته است و بر اساس آمارهای منتشرشده تا به حال 130072 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 3194 هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 985

به "کرونا انتخاب ریاست جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان را هم به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا انتخاب ریاست جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان را هم به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید