کرونا در اروپا، از هشدار به آلمان درباره بستن مرزها تا انتقاد سازمان بهداشت جهانی از انگلیس

به گزارش مجله روگذر، از آنجایی که انگلیس می خواهد بعد از واکسیناسیون همه شهروندان خود به کشورهای فقیر واکسن بدهد سازمان بهداشت جهانی به این رویکرد لندن انتقاد وارد نموده و لوکزامبورگ هم به شدت نگران فروپاشی سیستم درمان خود به دلیل تشدید کنترل های مرزی است.

کرونا در اروپا، از هشدار به آلمان درباره بستن مرزها تا انتقاد سازمان بهداشت جهانی از انگلیس

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انواع جهش یافته ویروس کرونا همچنان در اروپا جولان می دهد و شرایط بسیار سخت و دشواری را برای شهفرایندان ایجاد نموده است.

7676 ابتلای جدید به کرونا در آلمان در 24 ساعت

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 7676 مور جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 145 مرگ کرونایی دیگر در این مدت اطلاع داد.

فرایند تند واکسیناسیون در انگلیس

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم اعلام نموده که تا سرانجام جولای به همه بزرگسالان در کشورش واکسن ضد کرونا تزریق خواهد شد و این به حمایت از افرادی که بیش از همه در معرض خطر قرار دارند یاری نموده و امکان لغو محدودیت ها را فراهم می نماید. تا به حال در انگلیس بیش از 17 میلیون نفر اولین دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند که حدود یک سوم بزرگسالان را شامل می گردد.

انتقاد سازمان بهداشت دنیای از لندن

انگلیس می خواهد دوزهای واکسن اضافی خود را البته بعد از واکسیناسیون همه شهفرایندان به کشورهای فقیرتر بدهد. سازمان بهداشت دنیای این مسئله را مورد انتقاد قرار داده و از انگلیس خواسته که نسبت مشخصی از واکسن های در اختیار خود را به کشورهای فقیرتر ارائه دهد.

نخست وزیر انگلیس در عین حال گفته است که راه خروج از محدودیت ها با وجود فرایند سریع واکسیناسیون باید با احتیاط و به صورت مرحله مرحله انجام گردد. روز دوشنبه جانسون می خواهد طرح های خود برای اولین کاهش محدودیت ها را اعلام کند. بازگرداندن بچه ها به مدارس از اولویت های دولت انگلیس در لغو کاهش محدودیت ها است.

تمدید کنترل های مرزی در دستور کار دولت آلمان

دولت آلمان هم می خواهد درباره بالا بردن سطح هشدارها برای منطقه مرزی با فرانسه مشاوره کند. به نوشته رسانه های آلمانی دولت آلمان روز دوشنبه درباره بالا بردن سطح هشدار منطقه مرزی با فرانسه در زارلند و تمدید کنترل های مرزی با جمهوری چک و تیرول اتریش مشاوره می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به نوشته رسانه های آلمانی این احتمال وجود دارد که فرانسه که تا به حال به عنوان منطقه خطر کرونا اعتبار داشت حالا به عنوان منطقه با شیوع زیاد و یا منطقه ویروس های جهش یافته از طرف دولت آلمان طبقه بندی گردد. وزارت کشور آلمان هم تمدید کنترل های مرزی با جمهوری چک و تیرول اتریش تا سوم ماه مارس را در برنامه دارد.

16 هزار نفر در مرزهای آلمان بازگردانده شدند

در کنترل های مرزی آلمان با چک و تیرول اتریش در هفته جاری تقریبا 16 هزار نفر به کشورهای خود بازگردانده شدند. به گزارش نشریه بیلد آلمان در فاصله زمانی بین 14 فوریه تا روز شنبه در مجموع 104178 نفر در سفرها به آلمان کنترل شده اند و حدود 16 هزار نفر هم برگردانده شده اند.

اولین موارد آلودگی به ویروس جهش یافته برزیلی در سوئد

نوع جهش یافته ویروس برزیلی هم برای اولین بار در سوئد کشف شده است. به گفته مقامات بهداشتی چهار نفر از شهفرایندان این کشور بعد از تست کرونا آلودگی با این ویروس جهش یافته در آن ها محرز شده است.

تشدید محدودیت های منطقه ای در دستور کار دولت فرانسه

وزیر بهداشت فرانسه هم به دلیل شیوع کرونا در جنوب شرقی این کشور بعضی اقدامات و محدودیت های منطقه ای خاص برای مهار کرونا در این مناطق را درخواست نموده است.

مرحله واقعا سخت بحران کرونا در آلمان

وزیر بهداشت آلمان هم اظهار داشت: شاید همه ما به واکسیناسیون سومی هم علیه کرونا احتیاج داشته باشیم. ما هنوز اصلا نمی دانیم که آیا بعد از 12 یا 24 ماه یک بار دیگر به واکسن احتیاج داریم.

وی همچنین از یک مرحله واقعا سخت بحران کرونا سخن گفته و از خستگی شهفرایندان بعد از دوازده ماه کرونایی اطلاع داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کارل لایترباخ، از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان هم اتحادیه اروپا را به دلیل فرایند کند در طرح واکسیناسیون شدیدا مورد انتقاد قرار داده و این طور ابراز عقیده کرد که آلمان در آستانه موج سوم کرونا قرار گرفته است.

موج سوم کرونا در آلمان

وی با کلماتی آشکار از توسعه ناکافی و دیررس ظرفیت واکسن ها به وسیله اتحادیه اروپا انتقاد نموده و در پیامی توئیتری اظهار داشت که این به عنوان بزرگترین خطا در فرایند مبارزه با کرونا در تاریخ وارد خواهد شد.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی تاکید نمود: من اطمینان دارم که آمارها نشان دهنده این است که ما در شروع موج سوم کرونا قرار داریم و این موج در کشور شروع شده است.

وی از شیوع انواع ویروس های جهش یافته در آلمان اطلاع داد.

اعتراضات شهفرایندان آلمانی ضد محدودیت ها

صدها هزار نفر روز شنبه در شهرهای مختلف آلمان علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. به گفته پلیس این اعتراضات در برلین، هامبورگ و درسدن به صورت صلح آمیز برگزار گردید.

در آلمان شواهدی بر تشدید مجدد بحران کرونا دیده می گردد. انستیتو رابرت کخ آلمان روز شنبه از ابتلای 9164 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که 810 مورد بیشتر از شنبه هفته گذشته بوده است.

ترس لوکزامبورگ درباره فروپاشی سیستم درمان

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم درباره بستن مرزها برای مهار کرونا هشدار داده است. وی به دلیل نگرانی درباره فروپاشی سیستم بهداشت و سلامت در لوکزامبورگ به دولت آلمان درباره بستن مرزها در منطقه شنگن هشدار داده است.

وی تاکید نمود که حدود 60 درصد شاغلان در بیمارستان های این کشور و خانه های سالمندان و دیگر مراکز مراقبت با عبور از مرزها به محل کار خود می فرایند و اگر این شاغلان دیگر نتوانند از مرزها عبور نمایند سیستم بهداشت لوکزامبورگ دچار فروپاشی خواهد شد.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه لوکزامبورگ هر روز تقریبا 50 هزار نفر از آلمان برای کار به این کشور همسایه کوچک می آیند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورها

بر اساس جدیدترین آمارهای رسمی در عرض 24 ساعت در انگلیس 10406 نفر دیگر به کرونا مبتلا شده و 445 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند. به این ترتیب مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به 4105675 نفر رسیده و 120365 نفر هم تا به حال در اثر این بیماری جان داده اند.

در فرانسه هم در 24 ساعت 22371 نفر به کرونا مبتلا شده و 183 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این مدت جان داده اند. از ابتدای شیوع این بیماری تا به حال هم حدود 3583135 نفر در فرانسه به این بیماری مبتلا شده و 84147 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 14931 نفر به کرونا مبتلا شده و 251 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند. به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در این کشور به 2795796 نفر رسیده و 95486 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2388417 نفر به کرونا مبتلا شده و 68343 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1576

به "کرونا در اروپا، از هشدار به آلمان درباره بستن مرزها تا انتقاد سازمان بهداشت جهانی از انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از هشدار به آلمان درباره بستن مرزها تا انتقاد سازمان بهداشت جهانی از انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید