کرونا در اروپا، از افزایش بی سابقه بدهی های انگلیس تا تداوم اعتراضات ضد محدودیت ها در آلمان

به گزارش مجله روگذر، جدیدترین اخبار کرونایی از افزایش بی سابقه بدهی های انگلیس پیامد بحران کرونا و تداوم اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در آلمان حکایت دارد.

کرونا در اروپا، از افزایش بی سابقه بدهی های انگلیس تا تداوم اعتراضات ضد محدودیت ها در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی و اقتصادی بیشتری به بار می آورد.

افزایش بی سابقه بدهی های انگلیس

نتایج جدیدترین اخبار کرونا از اروپا نشان می دهد که دولت انگلیس در ماه گذشته بیش از هر زمان دیگری بدهی به بار آورده است. اداره آمار ملی انگلیس ONS این خبر را اعلام نموده است. بر این اساس بدهی های عمومی جدید انگلیس در ماه آوریل حدود 62 میلیارد پوند بوده که حدود 51 میلیارد یورو بیشتر از این دوره زمانی در سال گذشته بوده است.

تداوم اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در آلمان

مقامات شهر مونیخ هم اجازه برگزاری تجمع اعتراضی به محدودیت های ضد کرونایی برای جمعیت حداکثر هزار نفر در شرایط سخت را داده اند. متقاضیان خواستار مشارکت حدود 10 هزار نفر در این اعتراضات هستند و از محدودیت برای تعداد شرکت نمایندگان در این اعتراضات شکایت دارند.

قرنطینه دو هفته ای مسافران در انگلیس

انگلیس هم تصمیم دارد به دلیل بحران کرونا در آینده مسافران را به مدت 14 روز در قرنطینه نگه دارد.

پروژه انگلیس برای کاهش وابستگی در زمینه کالاهای استراتژیک به چین

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم اعلام نموده که می خواهد وابستگی کشورش به چین در زمینه کالاهای مهم پزشکی و دیگر کالاهای استراتژیک را سرانجام دهد. به نوشته رسانه های انگلیسی مقدمات این کار در حال اجرا است. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ابتدا باید مهم ترین نقاط ضعف اقتصادی انگلیس شناسایی گردد. به نوشته رسانه های انگلیسی این پروژه تحت نظارت دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس انجام می گردد.

شرایط مصرف در انگلیس هم به دلیل بحران کرونا از زمان بحران اقتصادی در سال 2009 به بدترین حالت خود رسیده است.

کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا هم اعلام نموده است که انتظار دارد در نشست اتحادیه اروپا که در 8 ژوئن برگزار می گردد درباره یک برنامه بازسازی مشترک در بحران کرونا توافقی حاصل گردد. وی بر این عقیده است که در این راستا بالاخره عقل و مسئولیت پیروز می گردد.

یاری اقتصادی میلیاردی صندوق بین المللی پول به اوکراین

اوکراین هم برای مقابله با عواقب اقتصادی بحران کرونا از صندوق بین المللی پول یاری اقتصادی دریافت می نماید. اوکراین درباره دریافت اعتباری به ارزش 5 میلیارد دلار در یک دوره 18 ماهه با صندوق بین المللی پول توافق نموده است.

کاهش چشمگیر درآمدهای اقتصادیاتی آلمان

درآمدهای اقتصادیاتی آلمان هم در ماه آوریل به دلیل شیوع کرونا به یک چهارم کاهش پیدا نموده است. این خبر را وزارت دارایی آلمان در گزارش ماهانه خود اعلام نموده است.

شمار موارد تایید شده ابتلا به کرونا در شهر برلین هم به 6582 مورد افزایش پیدا نموده است. 190 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری در پایتخت آلمان جان خود را از دست داده اند.

توصیه های بهداشتی نهادهای اروپایی برای پروازهای شرکت های هواپیمایی

مقامات امنیتی اروپا برای عملیات های پروازی در دوران بحران کرونا قراردادن فضای آزاد بین مسافران را درخواست نموده اند. آژانس اروپایی امنیت پرواز (EASA) همراه با مرکزاروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ها (ECDC) این را به شرکت های هواپیمایی توصیه نموده اند.

این نهادهای اروپایی هم به کادر پروازی و هم مسافران پرواز توصیه نموده اند که از ماسک استفاده نموده و مرتبا دست های خود را بشویند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری نمایند.

کاهش محدودیت های کرونایی در لتونی

لتونی هم تصمیم دارد کاهش محدودیت های ضد کرونایی را در دستور کار قرار دهد. این کشور اروپایی تصمیم دارد از اول ژوئن محدودیت ها در فعالیت های ورزشی و آموزشی را کاهش دهد. این خبر را نخست وزیر این کشور اعلام نموده است.

صربستان مرزهای خود بر روی اروپا را باز می نماید

صربستان هم اعلام نموده است که مرزهای خود را بری مسافران خارجی بدون دریافت تست کرونا و قواعد قرنطینه باز می نماید. تا به حال سفرها به صربستان برای اتباع خارجی تنها در شرایط خاصی امکان پذیر بود. قواعد جدید از امروز (آدینه) اجرایی می گردد.

گسترش کرونا در اقامتگاه های پناهندگان آلمان

کرونا همچنان در اقامتگاه های پناهندگان در آلمان گسترش می یابد. در یک اقامتگاه پناهندگان در برلین حداقل 16 نفر به کرونا مبتلا شدند و در کل 82 نفر از 407 سکنه آن قرنطینه شدند.

کرونا در اروپا همچنان قربانی می گیرد

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 280117 نفر به کرونا مبتلا شده و 27940 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 250908 نفر به کرونا مبتلا شده و 27940 نفر هم ددر اثر ابتلا به لین بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار داشته و تا به حال 228006 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 32486 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم بر اساس آمارهای رسمی تا به حال 181826 نفر به کرونا مبتلا شده و 28215 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 179156 نفر به کرونا مبتلا شده و 8316 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ا دست داده اند.

یک هواپیمای غول پیکر حاوی 6.6 میلیون ماسک هم روز آدینه در فرودگاه دوسلدورف فرود آمد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1061

به "کرونا در اروپا، از افزایش بی سابقه بدهی های انگلیس تا تداوم اعتراضات ضد محدودیت ها در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از افزایش بی سابقه بدهی های انگلیس تا تداوم اعتراضات ضد محدودیت ها در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید