تاثیر ویرانگر کرونا بر جامعه زنان

به گزارش مجله روگذر، - هفته نامه نیوزویک با اشاره به تشدید نابرابری جنسیتی ناشی از ویروس کرونا، زنان را آسیب پذیرترین قشر در برابر صدمات اقتصادی حاصل از شیوع کرونا دانست.

تاثیر ویرانگر کرونا بر جامعه زنان

به گزارش روز شنبه هفته نامه آمریکایی نیوزویک در گفت و گو با شریل سندبرگ مدیر حوزه فناوری، کنشگر، نویسنده آمریکایی و مدیر ارشد عملیات فیس بوک نوشت: از آنجا که زنان لطمات بسکمک از آسیب های مالی ناشی از کرونا می بینند، بحران کنونی بهداشت جهانی را زنگ خطری برای تشدید نابرابری های جنسیتی دانست.

سندبرگ در گفت و گو با نشریه نیروزویک نقش کرونا بر روی جامعه زنان را ویرانگر خواند و تاکید کرد: ما نباید حتی لحظه ای را برای رفع مسائل ساختاری که زنان با آن روبرو هستند، هدر دهیم.

براساس آخرین نظرسنجی که این هفته منتشر شد، مشخص شده است که به دلیل گسترش ویروس کرونا، بیش از یک سوم زنان از کار بیکار شده، به مرخصی اجباری رفته و یا با کاهش حقوق روبرو شده اند. شرایط برای زنان رنگین پوست حتی بدتر بوده و زنان سیاه پوست دو برابر بیشتر از مردان سفیدپوست چنین مسائل مالی و کاری را گزارش داده اند.

سندبرگ در ادامه مصاحبه خود با نیوزویک اضافه نمود: چنین چیزی هرگز بدان معنا نیست که نابرابری مالی مدتها پیش از گسترش کرونا شایع نبوده است. داده ها نشان می دهد که زنان در حال حاضر به طور میانگین و به ازای هر دلار درآمد در مقایسه با مردان، 20 سنت کمتر دریافت می کنند. این تفاوت برای زنان رنگین پوست بیشتر بوده و در زنان سیاهپوست 62 سنت کمتر و برای زنان اسپانیایی 54 سنت درآمدشان در مقایسه با مردان کمتر است. لذا برای یک شغل با سابقه 40 سال، زنان به دلیل شکاف کنونی دستمزد، بیش از 400 هزار دلار زیان می بینند.

نظرسنجی به سرپرستی سندبرگ که از 1 تا 3 آوریل (13 تا 15 فروردین) از میان 2 هزار و 997 بزرگسال بالای 18 سال انجام شده همین یافته ها را تکرار کرده و نشان می دهد: نزدیک به دو سوم زنان شاغل گفته اند که اگر درآمد شخصی خود را از دست بدهند، بیش از 3 ماه قادر به پرداخت نیازهای اساسی نخواهند بود. این در حالی است که در مورد مردان، کمتر از نیمی از مردان شاغل چنین چیزی را یادآور شده اند.

این در حالی است که ماه گذشته، کنگره آمریکا بسته حمایتی 2 تریلیون دلاری به منظور مقابله با کرونا اختصاص داد. این مصوبه چندین قانون برای کمک به خانواده ها و کارگران دارد، اما هیچ کاری برای کاهش نابرابری جنسیتی در حقوق و دستمزد نمی کند.

در این میان، غول های رسانه های اجتماعی یک برنامه کمک مالی 100 میلیون دلاری برای مشاغل کوچک در سراسر جهان ایجاد کرده اند. اندکی کمتر از نصف این مبلغ (40 میلیون دلار) برای مشاغل متعلق به زنان، اقلیت ها یا کهنه سربازان اختصاص داده شده است که به گفته سندبرگ می تواند فرصت مناسبی برای کمک به زنان و مشاغل کوچک ایجاد نماید.

براساس آخرین آمار، شمار کل مبتلایان به بیماری کووید-19 در آمریکا به بیش از 500 هزار و 500 نفر رسیده و تعداد جانباختگان 18 هزار و 693 نفر است. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1005

به "تاثیر ویرانگر کرونا بر جامعه زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر ویرانگر کرونا بر جامعه زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید