ویزای آمریکا: تاجیکستان سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه تاجیکستان امروز سه شنبه سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد.

ویزای آمریکا: تاجیکستان سفیر آمریکا را احضار کرد

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزارت خارجه تاجیکستان امروز جان مارک پامرشیم (John Mark Pommersheim) سفیر آمریکا در دوشنبه را احضار و مراتب اعتراض رسمی این کشور را در مورد سخنان جنجال برانگیز جو بایدن در مراسم سالگرد حادثه 11 سپتامبر به وی ابلاغ کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه تاجیکستان در این خصوص آمده است: اعترض دوشنبه به اظهارات جو بایدن رییس جمهور آمریکا در ملاقات از یک ایستگاه آتش نشانی در پنسیلوانیا به سفیر این کشور ابلاغ شد.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: چنین سخنانی با روح روابط محبت آمیز و شراکت میان دو کشور سازگار نیست.

لازم به ذکر است که جو بایدن در سخنانی در مراسم سالگرد حادثه 11 سپتامبر در استان پنسیلوانیا گفته بود که اگر آمریکا هواپیمای هرکلوس سی- 130 خود را در تاجیکستان هم پرواز می داد، بسیاری از تاجیک ها همچون افغان ها از چرخ های آن آویزان می شدند!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1848

به "ویزای آمریکا: تاجیکستان سفیر آمریکا را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: تاجیکستان سفیر آمریکا را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید