جلوگیری از تعطیلی 45 واحد تولیدی در قم

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران، نوزدهمین جلسه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان قم شامگاه یکشنبه در سالن امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار گشت.

جلوگیری از تعطیلی 45 واحد تولیدی در قم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در این جلسه، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و لزوم پایش وضعیت اشتغال واحدهایی فراوریی، مقرر گردید اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان وضعیت واحدهای فراوریی که اشتغال آنها در معرض تهدید بوده یا اقدام به تعدیل نیرو انسانی می نماید را بررسی و جهت پیگیری و تصمیمات لازم به دبیرخانه و کارگروه معرفی نماید.

مصطفی کاویانی ابراز داشت: در بررسی های صورت گرفته حدود 45 واحد فراوریی که احتمال آسیب بیشتری داشتند شناسایی گردید که از این تعداد 7 واحد با مشکل جدی تر روبرو هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزایش قیمت مواد اولیه و عدم پرداخت مطالبات را از جمله مشکلات واحدهای فراوریی عنوان نمود.

معرفی 46 واحد گردشگری به بانک برای دریافت تسهیلات

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: 46 مجتمع گردشگری در قم شناسایی و به بانک ها معرفی گردیده است که از این تعداد 9 مورد در حال اجرا است و تاکنون 6 واحد تسهیلات خود را دریافت کردند.

وی تعرفه آب و برق که به صورت تجاری محاسبه می گردد را از مشکل عمده واحدهای گردشگری نام برد.

هاشمی، مدیر انجمن صنایع و برق استان هم در این جلسه با بیان اینکه در سال 97 ارتباط ما با سازمان صنعت و معدن و تجارت بیشتر گردیده است، خاطرنشان کرد: مذاکره با واحدهای آسیب دیده و ارائه راه حل برای برون رفت از مشکلات از جمله اقدامات این انجمن بوده است.

وی توضیح داد: بسیاری از واحدها و دستگاه ها تجهیزات خود را از خارج استان تأمین می نمایند که باید نظارت جدی گردد به عنوان مثال شهرداری میلیاردها تومان تجهیزاتی که خریداری می نماید بهتر است از داخل استان باگردید تا خارج استان.

هاشمی برگزاری 79 کلاس آموزشی برای دستگاه ها جهت آشنایی با انرژی های خورشیدی را از دیگر اقدامات این انجمن برشمرد و تأمین پنل های نیروگاه خورشیدی را از جمله مشکلات دانست.

رئیس سازمان صنعت، کعدن و تجارت استان قم نیز در سخنانی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون 18 جلسه اصلی ستاد تسهیلات و برطرف موانع فراوری استان برگزار گردید که این جلسات 265 مصوبه داشته است که از این تعداد 165 مصوبه انجام گردیده، 69 مصوبه در دست اقدام و مابقی به دلیل عدم پیگیری متقاضی یا دستگاه اجرایی انجام نگردیده است.

محمود سیجانی اضافه کرد: از تعداد کل مصوبات 76 مصوبه در موضوع زیر بنایی، 12 مصوبه در موضوعات تأمین اجتماعی، 7 مصوبه در امور مالیاتی، 100 مصوبه امور بانکی، 17 مصوبه محیط زیست و 53 مصوبه در موضوعات دیگر بوده است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 13 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 151

به "جلوگیری از تعطیلی 45 واحد تولیدی در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از تعطیلی 45 واحد تولیدی در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید