جوکار: استانداران باید پرچمدار خدمتگزاری به مردم در دولت سیزدهم باشند

به گزارش مجله روگذر، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید نمود: هر استانی یک ایران کوچک محسوب شده و استانداران بایستی افراد توانمند، انقلابی، کارآمد و در عین حال جوان باشند تا انرژی لازم برای پیشبرد امور را داشته باشند.

جوکار: استانداران باید پرچمدار خدمتگزاری به مردم در دولت سیزدهم باشند

محمد صالح جوکار در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت انتخاب استانداران شایسته، بیان نمود: استانداران نماینده دولت در استان محسوب می شوند و بلافاصله بعد از رئیس جمهور، استاندار، فرماندار و بخشدار داریم. در سلسله مراتب حکمرانی کشور استانداران صندلی ویژه ای دارند که بتوانند مسائل توسعه ای استان را دنبال نمایند و آنچه که حق شهروندان در حوزه های مختلف مالی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است، را محقق نمایند.

وی در ادامه اظهار کرد: نقش یک استاندار در راهبری استان نقطه مطلوب بسیار مهم است. فلذا برای تحقق سند ملی کشور استانداران هم نقش ویژه ای دارند چراکه بخشی از سرزمین در اختیار آنان است و بایستی برای آن برنامه ریزی نمایند. هر استانی یک ایران کوچک محسوب می گردد، فلذا استاندارانی که انتخاب می شوند بایستی افراد توانمند، انقلابی، کارآمد و در عین حال جوان باشند تا انرژی لازم برای پیشبرد امور را داشته باشند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: وزارت کشور که انتخاب استانداران را بر عهده دارد مسئولیت بزرگی بر دوش دارد. اگر استانداران با معیارهای دقیق شناسایی و انتخاب شوند در پیشبرد مسائل کلان کشور موثر است. نکته مهمی که وجود دارد این است که استاندار باید فردی در کنار مردم و میان مردم باشد نه اینکه نقطه مقابل مردم باشد. اینکه امروز رئیس و وزرای دولت در روز آدینه به استان ها رفته و بین مردم می نشینند، استانداران ما باید بیشتر و بهتر در این زمینه عمل نمایند.

جوکار در خاتمه تاکید نمود: استانداران باید پرچم دار حرکت خدمتگزاری به مردم در دولت سیزدهم باشند، ما برای افزایش سرمایه اجتماعی احتیاج به این اقدام داریم. ان شاءالله بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت های بومی و محلی که هر استان دارد و بر اساس اقلیم های جغرافیایی و فعالیت هایی که در حوزه صنعت و کشاورزی دارند، منطقه ها را به سمت توسعه مطلوب ببریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1879

به "جوکار: استانداران باید پرچمدار خدمتگزاری به مردم در دولت سیزدهم باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوکار: استانداران باید پرچمدار خدمتگزاری به مردم در دولت سیزدهم باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید