خبرنگاران عصائب اهل الحق: اجازه حکمرانی به عوامل آمریکایی نخواهیم داد

به گزارش مجله روگذر، بغداد - خبرنگاران - محمود الربیعی سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق امروز (پنجشنبه) با اشاره به معرفی نخست وزیر مکلف از سوی برهم صالح رییس جمهوری این کشور تاکید کرد که اجازه نخواهیم داد هر کس که در آغوش آمریکا است بر عراق حکمرانی کند.

خبرنگاران عصائب اهل الحق: اجازه حکمرانی به عوامل آمریکایی نخواهیم داد

به گزارش وبگاه الموقف العراقی، الربیعی سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق به رهبری قیس الخزعلی در گفت و گویی تلویزیونی بیان نمود که با شخص عدنان الزرفی نخست وزیر مکلف اختلاف نداریم و اختلاف ما در رویکرد آمریکایی وی است و در صورت تصویب دولت او به انواع مخالفت ها متوسل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه نظام توافقی مورد حمایت آمریکا منافع بخش های حاکم در عراق را حفظ می کند، گفت: 14 پایگاه آمریکایی در عراق وجود دارد که هیچ مسوول عراقی نمی داند در داخل آنها چه می گذرد.

الربیعی اضافه کرد: ملت، نخست وزیر مستعفی و مجلس عراق همه خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شدند اما اشغالگران همچنان بر حضور و بقای خود در اصرار دارند.

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق با تاکید بر اینکه سلاح ما در مقابل اشغالگر است، گفت که ما با الزرفی در رویکرد اختلاف داریم و در صورت تصویب دولت او به انواع مخالفت ها متوسل خواهیم شد.

برهم صالح پیش از ظهر سه شنبه گذشته در آیینی با حضور برخی چهره های سیاسی و نمایندگان مجلس در کاخ سلام ریاست جمهوری عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد.

وی دومین انتصاب پس از کناره گیری محمد توفیق علاوی برای تشکیل دولت انتقالی عراق است که از سوی رییس جمهوری عراق معرفی می شود.

الزرفی از اعضای فراکسیون النصر به رهبری حیدر العبادی (نخست وزیر سابق) یکی از نامزدهای مطرح در کمیته هفت نفره فراکسیون های شیعه بود.

معرفی وی موجی از مخالفت در میان جریان های مجلسی شیعه و گروه های مقاومت عراق به راه انداخته است.

الزرفی از زمان مکلف شدن طبق قانون 30 روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند اما با وجود مخالفت های جریان های اصلی شیعی که اکثریت را تشکیل می دهند موفقیت وی در تشکیل دولت امری دور از ذهن به نظر می رسد.

وی که اکنون نماینده مجلس نیز است سه دوره مختلف استاندار بصره نیز بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 946

به "خبرنگاران عصائب اهل الحق: اجازه حکمرانی به عوامل آمریکایی نخواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عصائب اهل الحق: اجازه حکمرانی به عوامل آمریکایی نخواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید