خبرنگاران مدیر جایزه مهرگان: رهاورد کرونا خردورزی در کشور باشد

به گزارش مجله روگذر، تهران- خبرنگاران- مدیر جایزه مهرگان با اشاره به دستاوردهای خانه نشینی مردم در دوران قرنطینه شیوع کرونا ابراز امیدواری کرد: خردورزی عمومی در تمام زمینه ها در کشور را ببینیم.

خبرنگاران مدیر جایزه مهرگان: رهاورد کرونا خردورزی در کشور باشد

ویروس کرونا که از ماه های پایانی سال گذشته بر تمام دنیا سایه افکنده، تمام ابعاد زندگی ملت ها و دولت ها از سیاستگذاری ها تا برنامه ریزی های دولتمردان تا تمام برنامه ها و رویدادهای مالی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی را تحت الشعاع قرار داده به اذعان بسیاری دستاوردهای خوبی هم داشته است.

پیشگیری از شیوع کرونا و گسترش و همه گیری این ویروس در قدم نخست باعث خانه نشینی بسیاری از مردم دنیا شد، مردمی که از ترس ناقل بودن و یا دریافت ویروس ترجیح به تن دادن به قرنطینه گی خانگی کردند و دل از سفر و هجوم به طبیعت و بسیاری از روزمرگی ها کندند.

کوشش های زیادی از سوی اهالی فن در تمام رشته ها صورت گرفت که مردم در هر گوشه دنیا از جمله سرزمین ایران که روزانه بیش از یکصد قربانی بابت این ویروس می دهد، درخانه بمانند و به قطع زنجیره شیوع تا زمان ریشه کنی یاری کنند. درخانه ماندن هایی که به اعتقادات بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر از جمله علیرضا زرگر مدیر جایزه مهرگان نتایج مثبتی در برداشت.

مدیر جایزه مهرگان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارکرد: از جمله دستاوردهایی که دوران قرنطینه گی خانگی داشت رونق کتابخوانی بود، مردم با کتاب های خوب آشنا شند و فرصتی کردند تا در خصوص کتاب و کتابخوانی کنند، مردم به سمت و سوی مطالعه سوق داده شدند تا دوران قرنطینه را با این همدم دانا مفیدتر و آسوده تر سپری کنند.

علیرضا زرگر به استقبال گسترده مردمی از کتاب های برگزیده 20 دوره جایزه مهرگان اشاره نمود و اضافه نمود: انتشار فهرست رمان ها و مجموعه داستان های برگزیده دوره نوزدهم و بیستم این جایزه در روزهای پایانی سال گذشته با استقبال بسیاری خوبی روبرو شد و مردم خواهان کتاب ها شدند و ما به مزوعان اعلام کردیم کتاب های درخواستی هرچه سریعتر به درخواست کنندگان برسد.

وی رهاورد دیگر دوران خانه نشینی مردم به دلیل شیوع کرونا را آرامش محیط زیست برشمرد و گفت: انسان ها در این دوران با آرامش و استراحت دادن به محیط زیست کنار آمدند و نمونه شاخص این آرامش ورود حیوانات به شهرها بود که در بسیاری نقاط شاهد بوده ایم و اخبارش را شنیده ایم.

وی اضافه نمود: می توان گفت حیات وحش نفسی کشید و قرنطینه روی خوشش را به طبیعت نشان داد، بی تردید این ویروس مرموز مهلک نقش انکارناپذیری در تغییر نگاه به طبیعت و حیات وحش در آینده خواهد داشت.

مدیر جایزه مهرگان از مردم خواست همچنان موارد و نکات بهداشتی را رعایت نموده و تا زمان ریشه کن شدن این ویروس از کشور از حضور بی مورد در اجتماع خودداری کنند و نیز همچنان به عادات دوران خانه نشینی از جمله کتابخوانی ادامه دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: عادت مطالعه و انس با کتاب همچنان به عنوان عادت دائمی همراه مردم پس از ریشه کنی کرونا ادامه یابد.

جایزه مهرگان که سابقه برگزاری آن به سال 1378 بازمی شود، تنها جایزه غیردولتی است که علاوه بر بخش های داستان و رمان، در حوزه محیط زیست و علم نیز جایزه اهدا می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1013

به "خبرنگاران مدیر جایزه مهرگان: رهاورد کرونا خردورزی در کشور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیر جایزه مهرگان: رهاورد کرونا خردورزی در کشور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید