خبرنگاران معاون وزیر کشور: فعال کردن معادن 888 هزار فرصت شغلی ایجاد می نماید

به گزارش مجله روگذر، سمنان- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: بالغ بر 888 هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با فعال کردن 100 درصدی کل معادن کشور فراهم می گردد.

خبرنگاران معاون وزیر کشور: فعال کردن معادن 888 هزار فرصت شغلی ایجاد می نماید

به گزارش خبرنگاران، بابک دین پرست عصر سه شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر و بر اساس آمار و اطلاعات 10 هزار معدن در کشور وجود دارد، اظهارداشت: از این میزان 43.2 درصد غیبرطرفال هستند و با فعال کردن 100 درصدی معادن، ظرفیت فراوری کشور در بخش معدن به 427 میلیون تن در سال ارتقاء می یابد.

وی ادامه داد: در استان سمنان نیز بر اساس آخرین گزارش ها 537 معدن وجود دارد که از این تعداد 217 معدن فعال و 57 درصد یعنی چیزی حدود 327 معدن غیبرطرفال است.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزارت کشور بیان نمود: 30 معدن از تعداد واحدهای غیبرطرفال استان سمنان در حال تجهیز است که با تجهیز این معادن و همچنین برنامه ریزی دقیق و مشخص، با اولویت تقویت و توجه به بخش معدن، می توان فرصت های شغلی بسیار مطلوبی را برای استان فراهم کرد.

وی گفت: 337 واحد در کشور مشمول ماده 141 شناسایی شد که 243 واحد در حال حاضر غیبرطرفال است.

دین پرست ابرازداشت: همچنین در استان سمنان نیز 13 واحد با 243 نفر مشمول این قانون نهاده شد.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اضافه کرد: میانگین اجرایی شدن مصوبه های ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری کشور 57 درصد است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه میزان فراوری پارچه مشکی برای چادر زنانه در کشور بسیار ناچیز است، گفت: به دلیل نگرانی هایی که در مورد فراوری در این بخش وجود دارد سرمایه گذاران علاقه ای به ورود به این صنعت ندارند.

دین پرست یادآور شد: 2 وزارتخانه کشور و صنعت، معدن و تجارت به دلیل نگاه توسعه ای وزیر کشور و ارتباطات بسیار تعاملی و مطلوب در سطح معاونان وزارتخانه ها، در دوران طلایی خود قرار دارند.

به گزارش خبرنگاران، معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزیر کشور، محسن صالحی نیا معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سفر به استان سمنان علاوه بر بازدید از چند واحد صنعتی و افتتاح واحد فراوریکننده قطعات خودرو در شهرک صنعتی سمنان، در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان سمنان حضور یافتند.

در این جلسه،آخرین ابلاغیه ها و آئین نامه های دریافتی در مورد رونق فراوری و برطرف موانع فراوری، مسائل بعضی واحدهای فراوریی استان، گزارش لیست مصوبات تسهیلات رونق فراوری و پایش تسهیلات توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی،عملکرد بانک های عامل استان در مورد عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات از محل تسهیلات رونق فراوری و بند الف تبصره 18 در بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی بحث و گفتگو شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1264

به "خبرنگاران معاون وزیر کشور: فعال کردن معادن 888 هزار فرصت شغلی ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر کشور: فعال کردن معادن 888 هزار فرصت شغلی ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید