خبرنگاران نخست وزیر لبنان: ورشکسته نیستیم

به گزارش مجله روگذر، تهران-خبرنگاران-حسان دیاب نخست وزیر لبنان شنبه شب با بیان این که کشورش ورشکسته نیست گفت :ما اجازه نخواهیم داد پول مردم در بانک ها از میان برود.

خبرنگاران نخست وزیر لبنان: ورشکسته نیستیم

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش شبکه خبری المیادین، دیاب که در کنفرانس مطبوعاتی سخن می گفت، خطاب به مردم کشورش اضافه نمود که آنان باید شکیبا باشند، چرا که مبارزه با فساد بسیار سخت است و مفسدان به راحتی تسلیم نخواهند شد.

وی شایعات را دلیل وخیم شدن بحران کاهش ارزش لیره این کشور در مقابل دلار آمریکا دانست، اضافه نمود که یک حملات برنامه ریزی شده علیه دولت وی در حال اجرا است.

نخست وزیر لبنان با بیان این که کابینه لبنان اعتماد بخش زیادی از مردم کشورش را داراست، گفت: طرح کودتا علیه کارگروه های مبارزه با فساد شکست خورده است.

دیاب به لبنانی ها اطمینان داد که اموال و دارایی های آن ها در بانک ها و بانک مرکزی امن و محفوظ است.

اظهارات وی درحالی بیان می گردد که لبنان در یک ماه اخیر با کاهش ارزش لیره در برابر دلار روبروست و این امر موجب شده است که صف های طولانی در برابر بانک ها برای خارج کردن پول ایجاد گردد.

نخست وزیر لبنان همچنین هشدار داد که در برابر اقدامات بعضی که به دنبال تحمیل سیاست هایی هستند که این کشور را به این بحران کشانده است، سکوت نخواهد کرد.

دیاب با اشاره به این که کابینه اش به موفقیت های زیادی دست یافته است، اما بعضی افراد می خواهند بر واقعیت ها سرپوش بگذارند، اضافه نمود: همین کافی است که آنها کشور را به سمت بدهی سوق دادند و امروز در جستجوی سپرده لبنانی ها هستیم که آن را نیز از میان برده اند.

درگیری های دیروز میان معترضین و نیروهای امنیتی در بیروت پایتخت لبنان و شهر طرابلس در شمال این کشور که در پی اعتراض به فروپاشی ارزش لیره لبنان در برابر دلار آمریکا و نیز وخامت اوضاع معیشتی رخ داد، 42 زخمی به جا گذاشت و موجب خسارات به اموال عمومی و خصوصی این کشور شد.

اعتراض ها به اوضاع مالی نامناسب در لبنان و پیامدهای آن نظیر افزایش نرخ بیکاری، گرانی و کمبود ارزهای خارجی که در واکنش به فساد مالی چند سال گذشته در این کشور به راه افتاده، حدود هشت ماه پیش شروع و اندکی بعد منجر به استعفای نخست وزیر و تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست حسان دیاب شد.

دولت وحدت ملی و فن سالار لبنان که تمام کوشش خود را برای حل مشکل بدهی های خارجی و سامان دادن به اوضاع مالی معطوف نموده، این روزها با موج جدیدی از کوشش مخالفان که با موج سواری بر تظاهرات خیابانی در پی اهداف سیاسی خود هستند، روبه رو شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1141

به "خبرنگاران نخست وزیر لبنان: ورشکسته نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر لبنان: ورشکسته نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید