لبنان، جریان آزاد ملی: تحریم باسیل بخشی از توطئه آمریکا برای ترور سیاسی لبنانی هاست

به گزارش مجله روگذر، شورای سیاسی جریان آزاد ملی لبنان در نشستی گفت که تحریم های آمریکا علیه جبران باسیل بخشی از کمپین واشنگتن برای ترور سیاسی لبنانی ها است.

لبنان، جریان آزاد ملی: تحریم باسیل بخشی از توطئه آمریکا برای ترور سیاسی لبنانی هاست

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، شورای سیاسی جریان آزاد ملی لبنان در نشست دوره ای خود درباره تحریم های اعمال شده علیه جبران باسیل رئیس این جریان از جانب آمریکا پرداخته و خاطرنشان کرد که این تحریم ها بخشی از توطئه ساماندهی شده علیه لبنان ضمن کمپین های واشنگتن برای ترور سیاسی لبنانی ها است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

حاضران در این نشست تاکید نمودند که تحریم جبران باسیل در واقع بهای مواضع وی در حفظ حاکمیت و حقوق و استقلال لبنان و جلوگیری از فروپاشی کشور است.

اعضای شورای سیاسی جریان آزاد ملی در ادامه بر ضرورت تسریع در تشکیل دولتی که به عنوان یک کارگروه نجات در راستای برآورده کردن مطالبات مردمی و اجرای ابتکار فرانسه گام بردارد، تاکید نمودند.

مشارکت کنندگان در نشست مذکور خاطرنشان کردند که دولت باید هرچه سریعتر تشکیل گردد؛ چرا که نگرانی های درباره مداخلات خارجی در ساختار و ترکیب دولت وجود دارد.

شورای سیاسی جریان آزاد ملی با تاکید بر آمادگی این جریان برای هر گونه فداکاری احتاقتصادی در زمینه مشارکت در دولت به شرط رعایت قانون اساسی و میثاق ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که منتظر معیارها و اصولی است که دولت بر اساس آن تشکیل خواهد شد.

این شورا همچنین بر حمایت همه جانبه از میشل عون رئیس جمهوری لبنان در زمینه اصلاحات و مقابله با فساد تاکید نمود.

اعضای شورای سیاسی جریان آزاد ملی لبنان تصریح کردند که این جریان برای جلوگیری از طرح هرگونه عذر و بهانه برای مانع تراشی در برابر تحقیقات و شفاف سازی حساب های بانکی و هزینه های عمومی کشور طی دهه های گذشته اعلام آمادگی می نماید.

آنها در انتها تاکید نمودند، هر دولتی که روی کار بیاید باید مطابق خواسته های مردم لبنان به اجرای نظارت دقیق در امور بانکی و اقتصادی متعهد گردد؛ چرا که مردم حق دارند از سرنوشت پول خود مطلع باشند.

درحالی که احزاب سیاسی لبنان و شخص سعد حریری نخست وزیر مکلف این کشور خبر از تشکیل دولت ظرف 10 تا 14 روز می دادند اکنون چندین هفته است که این فرایند به تعویق افتاده و افق روشنی برای آن هنوز دیده نمی گردد.

طی روزهای اخیر ردپای مداخلات خارجی در ترکیب دولت جدید لبنان به وضوح دیده می گردد و آخرین گزارش ها حاکی از آن است که مداخلات آمریکا و فرانسه یکی از عوامل مهم عدم تشکیل کابینه جدید لبنان به ریاست است. به همین دلیل، کارشناسان و ناظران مسائل سیاسی عنوان نموده اند که آمریکایی ها و فرانسوی ها شروطی را برای سعد در راستای کنار گذاشتن حزب الله از کابینه معین نموده اند.

البته شخص سعد حریری نیز همانطور که پیش بینی می شد تمایل بالایی به عدم حضور حزب الله در دولتی با ریاست وی دارد؛ اما به دلیل بعضی ملاحظات داخلی تا به امروز جرات ابراز علنی این موضع خود را نیافته است.

در همین زمینه هفته گذشته فرانک دوریل مشاور رئیس جمهور فرانسه همراه با هیئتی وارد لبنان شد و نشست های با مقامات این کشور در زمینه تشکیل دولت داشت. حتی دورثی شیا سفیر آمریکا در بیروت با طرح اتهاماتی واهی گفت که واشنگتن به فشار علیه حزب الله و همه متحدان آن ادامه خواهد داد.

بر این اساس به نظر نمی رسد که فرایند تشکیل دولت در لبنان بتواند به آسانی راستا خود را طی کند و احتمال آن نیز وجود دارد که سناریوهای بن بست سیاسی در این کشور مجددا تکرار گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1367

به "لبنان، جریان آزاد ملی: تحریم باسیل بخشی از توطئه آمریکا برای ترور سیاسی لبنانی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، جریان آزاد ملی: تحریم باسیل بخشی از توطئه آمریکا برای ترور سیاسی لبنانی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید