درخواست مقام مجلس اروپا برای تشدید تحریم ها علیه روسیه

به گزارش مجله روگذر، رئیس بزرگترین فراکسیون مجلس اروپا روسیه را متهم به تشدید درگیری ها در شرق اوکراین نموده و گفت که غرب باید پاسخ واضح و سختی را به مسکو بدهد.

درخواست مقام مجلس اروپا برای تشدید تحریم ها علیه روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، منفرد وبر رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا به عنوان بزرگترین فراکسیون در این نهاد اروپایی با توجه به تحرکات جدید نیروهای روسیه در مرزهای با اوکراین تحریم های شدیدتر علیه روسیه را درخواست نموده و تاکید نمود که روسیه رویکرد تحریک و تنش زایی خطرناکی را دنبال می نماید.

وی خواهان مسدود کردن حساب های این کشور و یا جدایی روسیه از سیستم پرداخت اقتصادی سوئیفت در صورت تشدید واقعی اوضاع در شرق اوکراین شد.

این مقام مجلس اروپا همچنین تاکید نمود که پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 هم در صورت تشدید اوضاع دیگر قابل دفاع نخواهد بود.

وی همچنین گفت: استقرار نیروهای روسی در نزدیکی اوکراین آزمایشی برای غرب بوده و پاسخ به آن باید واضح و قدرتمندانه باشد.

منفرد وبر همچنین گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا باید به روسیه نشان دهند که اگر اوضاع در شرق اوکراین تشدید گردد چه عواقبی برای آن ها خواهد داشت.

از اواسط فوریه در شرق اوکراین بار دیگر درگیری هایی بین نیروهای جدایی طلب هوادار روسیه و ارتش اوکراین رخ می دهد. اخیرا گزارش هایی درباره تحرکات نیروهای روسی در مرزهای اوکراین نگرانی شدیدی در بین مقامات غربی ایجاد نموده است.

بسیاری از مقام های اروپایی در موضع گیری های مختلفی حمایت خود از اوکراین در این درگیری ها و مناقشات را اعلام نموده اند.

نیروهای امنیتی اوکراین و جدایی طلبان هوادار روسیه در شرق این کشور هر کدام دیگری را به نقض آتش بس متهم می نمایند.

کشورهای درگیر در شرق اوکراین در اواسط سال 2020 و در چارچوب میانجی گری سازمان امنیت و همکاری اروپا پیروز به توافق بر سر آتش بس در اوکراین شدند. این در حالی است که موارد نقض آتش بس طی روزهای گذشته افزایش یافته است.

دولت روسیه از اقداماتی در راستای دفاع از خود سخن گفته است.

در مناقشات در شرق اوکراین که از سال 2014 شروع شده است تا به حال بیش از 13 هزار نفر کشته شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1635

به "درخواست مقام مجلس اروپا برای تشدید تحریم ها علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مقام مجلس اروپا برای تشدید تحریم ها علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید