رشد 27 درصدی قیمت نفت در هفته ای که گذشت ، توافق مجدد برای کاهش فراوری چقدر عملی است؟

به گزارش مجله روگذر، درحالی که با آغاز جنگ نفتی از سوی عربستان سعودی از یک سو و کاهش تقاضا به دلیل شیوع کرونا از سوی دیگر، قیمت نفت با افت قابل توجهی روبرو شده بود، در معاملات روزهای پنج شنبه و آدینه هفته گذشته به فرایند صعودی بازگشت.

رشد 27 درصدی قیمت نفت در هفته ای که گذشت ، توافق مجدد برای کاهش فراوری چقدر عملی است؟

به گزارش تجارت نیوز، هر بشکه نفت خام برنت که در اولین روز از معاملات (روز دوشنبه) با قیمت 26.96 دلار معامله می شد، روز آدینه به 34.11 دلار رسید و به این ترتیب، طلای سیاه در هفته گذشته، رشد 27.5 درصدی را تجربه کرد.

از مهم ترین دلایل این رشد قیمت، افزایش امیدها برای حصول یک توافق برای کاهش عرضه نفت است.

جنگ نفتی عربستان (افزایش عرضه و در نظر دریافت تخفیف های بی سابقه برای خریداران) زمانی شروع شد که روسیه نسبت تمدید توافق کاهش فراوری مخالفت کرد.

نمودار زیر فرایند هفتگی قیمت نفت را در هفته اول آوریل نشان می دهد:

رشد 27.5 درصدی قیمت نفت در هفته اول آوریل

فرایند صعودی قیمت نفت از روز پنج شنبه زمانی شروع شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خواهان کاهش عرضه هماهنگ شده برای مهار سقوط قیمت نفت شد. پس از آن اوپک خاطرنشان کرد که نشست اعضای خود و سایر کشورهای فراوریکننده نفت را در جلسه ای اضطراری و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار خواهد نمود.

پیش تر اعلام شده بود که این جلسه فردا، دوشنبه برگزار می گردد اما خبرگزاری رویترز از تعویق احتمالی این جلسه به دلیل مذاکرات بیشتر درباره کاهش فراوری اطلاع داد.

با این حال بعضی از کارشناسان، از جمله تحلیلگران در موسسه UBS بر این باورند که فراوریکنندگان نمی توانند نسبت به کاهش های عمیق متعهد باشند و احتمالا فرایند نزولی قیمت نفت ادامه خواهد یافت.

به گفته تحلیلگران در موسسه گلدمن سَکس نیز حتی اگر توافقی حاصل گردد، هماهنگی های مورد احتیاج برای اجرای توافق با تاخیر و به تدریج انجام می گردد.

در حال حاضر صحبت از کاهشِ فراوری 10 میلیون بشکه نفت در دنیا است و تحلیلگران می گویند، ریاض و مسکو به دنبال مشارکت سایر کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا هستند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت نیوز ملاحظه کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 987

به "رشد 27 درصدی قیمت نفت در هفته ای که گذشت ، توافق مجدد برای کاهش فراوری چقدر عملی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 27 درصدی قیمت نفت در هفته ای که گذشت ، توافق مجدد برای کاهش فراوری چقدر عملی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید