وزیر اقتصاد آلمان: روابط گازی برلین و مسکو ربطی به آمریکا ندارد

به گزارش مجله روگذر، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان اظهار داشت تصمیم برلین برای متنوع سازی تامین گاز و روابط گسترده گازی این کشور با روسیه ربطی به آمریکا ندارد و به معنای کاهش سطح مراودات در نورد استریم 2 نیست.

وزیر اقتصاد آلمان: روابط گازی برلین و مسکو ربطی به آمریکا ندارد

به گزارش، به نقل از دویچه وله، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان ضمن اشاره به موضع گیری واشنگتن گفت که تصمیم برلین برای متنوع سازی تامین گاز و روابط گسترده گازی این کشور با روسیه ربطی به آمریکا ندارد و به معنای کاهش سطح مراودات در نورد استریم 2 نیست.

آلتمایر افزایش تعداد تامین کنندگان گاز را بخشی از استراتژی بلندمدت برلین برای تامین حامل های انرژی دانسته و گفت نورد استریم 2 و توسعه خطوط انتقال گاز از اکراین بخش مهمی از این فرایند خواهد بود.

وزیر اقتصاد آلمان یادآورشد که افزایش امنیت عرضه انرژی و متنوع سازی آن در اولویت های سیاست برلین واقع شده است.

پروژه نورد استریم 2 که حاصل سرمایه گذاری مشترک بین شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی است، انتقال سالانه 55 میلیارد متر مکعب از گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا را هدف قرار می دهد. این پروژه از شهر ویبورگ روسیه شروع می گردد و پس از عبور از بستر دریای بالتیک در شهر گرایفسولد آلمان خاتمه می یابد.

بعضی کشور های اروپایی از این طرح استقبال نموده اند و بعضی دیگر به دلیل نگرانی از امکان افزایش وابستگی آن ها به گاز روسیه با آن مخالفت نموده اند. انتظار می رود این خط لوله در خاتمه سال 2019 میلادی وارد فاز عملیاتی گردد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر از برلین به دلیل حمایت از خط لوله نورد استریم انتقاد نموده و آلمان را به دلیل وابستگی به مسکو در بخش انرژی، اسیر روسیه توصیف نموده بود.

برلین معتقد است که آمریکا نباید سیاست اروپا در زمینه انرژی را معین و برای آلمان در زمینه خرید گاز از روسیه معین تکلیف کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 228

به "وزیر اقتصاد آلمان: روابط گازی برلین و مسکو ربطی به آمریکا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد آلمان: روابط گازی برلین و مسکو ربطی به آمریکا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید