رئیس جمهور ونزوئلا برنامه نفت در ازای واکسن را پیشنهاد کرد

به گزارش مجله روگذر، رئیس جمهور ونزوئلا به دنبال مواجهه کشورش با موج دوم کروناویروس برنامه اعطای نفت در ازای واکسن را پیشنهاد داد.

رئیس جمهور ونزوئلا برنامه نفت در ازای واکسن را پیشنهاد کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا که کشورش تحت تحریم های مالی به ویژه در بخش نفت است در اظهاراتی در تلویزیون دولتی این کشور بیان نمود: ونزوئلا دارای تانکر های نفت است و مشتریانی که حاضر به خرید نفت از آن هستند دارد. ونزوئلا بخشی از فراوری نفت خود را صرف دریافت واکسن مورد نیازش می نماید. نفت در ازای واکسن!

ونزوئلا تا کنون تنها اجازه به استفاده از واکسن کرونای روسی اسپوتنیک V و همچنین واکسن کرونای فراوریی شرکت چینی سینوفارم را داده است.

ونزوئلا در تاریخ 15 مارس به سازمان بهداشت پان آمریکن (PAHO) خبر داد واکسن کرونای شرکت آسترازنکا را به رغم سفارش دادن بین 1.4 تا 2.4 میلیون دوز از آن به وسیله برنامه کوواکس قبول نمی نماید.

هنوز هیچ یک از این واکسن ها به سبب بدهی های ونزوئلا به سازمان بهداشت جهانی تحویل این کشور نشده اند.

ونزوئلا در ماه فوریه برنامه واکسیناسیون کارمندان بخش بهداشت و درمان را آغاز کرد، اما جزئیات کمی در مورد برنامه ایمن سازی خود منتشر نموده است.

اخیرا مقام های ونزوئلا از بابت افزایش موارد ابتلا و ظهور گونه به شدت مسری برزیلی ویروس در این کشور اظهار نگرانی نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1612

به "رئیس جمهور ونزوئلا برنامه نفت در ازای واکسن را پیشنهاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور ونزوئلا برنامه نفت در ازای واکسن را پیشنهاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید