رشد سرمایه گذاری در سبزوار پنج برابر شده است

به گزارش مجله روگذر، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد تومان در بخش صنعت در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب وداورزن در سال های اخیر رشد صنعت پنج برابر شده است.

رشد سرمایه گذاری در سبزوار پنج برابر شده است

به گزارش خبرنگاران، رمضانعلی سبحانی فر در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان سبزوار مطرح نمود: طی چند سال اخیر با ورود چند صنعت شاهد جهش صنایع مادر و صنایع پایین دستی در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: کارخانه اسید سیتریک طی چند سال اخیر ایجاد شده و تامین کننده احتیاج کشور و خاورمیانه است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن بیان نمود: فاز نخست کارخانه فولاد سبزوار با ظرفیت اشتغال زایی برای یک هزار و 500 نفر به دست رئیس جمهور در سال گذشته افتتاح شد و به زودی فاز دوم کارخانه با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومان شروع می گردد و کارخانه های پایین دستی زیادی را به دنبال دارد.

سبحانی فر اضافه نمود: کارخانه آهک هیدراته با هزینه ای حدود 250 میلیارد تومان طی دو ماه آینده راه اندازی می گردد و کارخانه بتن های سبک در مرحله راه اندازی و کارخانه سیلیکو منگز با سرمایه گذاری چینی ها در حال ساخت است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن گفت: فاز نخست مجتمع داروسازی طاها سبزوار به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن در شرف راه اندازی است.

سبحانی فر ادامه داد: نیروگاه 546 مگاواتی سربداران با سرمایه گذاری حدود چهار هزار میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شده است.

وی وجود راه آهن را یکی از زیرساخت مهم برای توسعه ذکر کرد و اضافه نمود: مردم شهرستان سبزوار از سه دهه گذشته درخواست راه آهن داشته اند و در سال های گذشته در حد وعده بود و هم اکنون زیرسازی پروژه راه آهن سبزوار طی یک ماه آینده به اتمام می رسد.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه آهن در جنب بزرگراه هشت بهشت شروع شده و پروژه راه آهن تا خاتمه سال جاری یا اوایل سال آینده تکمیل می گردد.

سبحانی فر با بیان اینکه ردیف اعتباری برای پروژه راه آهن این شهرستان در نظر گرفته شدکه به سمت بردسکن، خلیل آباد، کاشمر و تربت حیدریه ادامه یابد و به سمت بندرعباس، بافق و مشهد متصل گردد، گفت: از ایستگاه راه آهن جوین نیز به سمت اسفراین و بجنورد ادامه می یابد و راه آهن شمال به جنوب از کنار سبزوار می گذرد.

وی گفت: احداث لاین دوم محور سبزوار - سلطان آباد در حال اجراست و طی سه یا چهار ماه آینده حداقل 14 کیلومتر به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی مطرح نمود: پروژه چهار بانده شدن جهت سبزوار به جوین و اسفراین دارای ردیف اختصاصی است که 50 میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر رئیس جمهور در نظرگرفته شده و حدود 25 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 337

به "رشد سرمایه گذاری در سبزوار پنج برابر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد سرمایه گذاری در سبزوار پنج برابر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید