زنی که هنرش ترمیم بال پروانه های زنده آسیب دیده است

به گزارش مجله روگذر، در سراسر دنیا شاهد انواع یاری به موجودات زنده هستیم. بعضی افراد خانه شان را پناهگاه حیوانات می نمایند؛ بعضی دیگر به گربه ها و سگ هایی که زخمی و بیمار شدند یاری نموده و حالا می خواهیم یک زن پیروز شده پیوند بال پروانه بزند.

زنی که هنرش ترمیم بال پروانه های زنده آسیب دیده است

بنیان گذار Insect Art به طور مرتب با پروانه ها سروکار داشته و سال ها است مشغول ترمیم و پیوند زدن بال های حشرات و از جمله پروانه ها است. او صبورانه، متخصصانه، با دقت و هوشیاری و البته دانش لازم و عشقی که به این موجودات دارد؛ بال های شکسته آن ها را هرچه زیباتر و باشکوه تر ترمیم نموده و دوباره به زندگی و پرواز برمی گرداند.

اگرچه شاید باورکردنی نباشد ولی بنیان گذار Insect Art تنها فردی در دنیا نیست که عمل پیوند بال پروانه می نماید و افراد دیگری هم هستند که تخصص شان تعمیر بال های شکسته پروانه ها است.

پیوندی که پیروزیت آمیز بود

Katie VanBlaricum، بنیان گذار موسسه Insect Art در توپکای کانزاس طی مصاحبه ای با سایت Bored Panda درباره این پیوند بال پروانه پیروزیت آمیز گفت وگو نموده است.

کتی در این گفت وگو می گوید کل عمل پیوند بال حدود 5 دقیقه طول کشیده است چون نباید فشار زیادی به بال و خود پروانه وارد گردد. باید سریعا کار کنید و نهایت هوشیاری و دقت را داشته باشید.

او سال ها با حشرات مرده کار نموده و به مکانیزم بدنی آن ها آشنا است. همین طور، دوستی در هنرستان پروانه داشته و بارها پروانه های فرانکشتاین را در حال پرواز دیده است. او می داند که چنین پیوندی امکان پذیر است و البته تلفنی و اینترنتی از این دوست خود مشورت می گیرد.

کتی بیش از 14 سال است که با حشرات سروکار دارد و انواع حشرات زیبا و هنری را خرید و فروش می نماید. دوره های حشره شناسی گذرانده است و عاشق حشرات وحشی است. به کشف رفتار و شکل و رنگ این حشرات علاقه مند است و به گفته خودش گاهی اوقات در خواب آن ها را می بیند.

بسیاری از مردم تصور می نمایند حشرات را دوست ندارند چون زیبا نیستند یا مفید نخواهند بود ولی اگر آن ها را به خوبی بشناسند؛ چیزهایی برای دوست داشتن پیدا می نمایند.

پیوندی که دنیای شد

در تصاویر زیر می توانید مراحل پیوند زدن بال پروانه را مشاهده کنید:

آن طور که موسسه Insect Art گزارش داده است؛ این پروانه پیروز شده یک روز پس از پیوند بال، به پرواز دربیاید و دوباره زندگی طبیعی خودش را از سر بگیرد.

پروانه های پادشاه که البته به نام های دیگری هم مانند پروانه سمی، پروانه ببری، پروانه سرگردان و پروانه قهوه ای سیاه شناخته می شوند؛ اندازه ای در حدود 3.5 تا 4 اینچ (8.9 تا 10.2 سانتی متر) دارند و در فصل پاییز، هزاران مایل به سمت جنوب پرواز می نمایند تا در مناطق گرم تر باشند.

جالب است بدانید که این پروانه ها در ایستگاه های فضایی بین المللی هم پرورش داده می شوند. کتی به شوخی می گوید این پروانه ها مال دنیا دیگری هستند.

عمل پیوند بال پروانه در موسسه Insect Art با استقبال کاربران شبکه های اجتماعی روبرو شده و هزاران نفر توییت های آن را لایک نموده و بیش از 28 هزار کامنت گذاشتند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 549

به "زنی که هنرش ترمیم بال پروانه های زنده آسیب دیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنی که هنرش ترمیم بال پروانه های زنده آسیب دیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید