شناخت انواع قهوه فوری و آنالیز 2 روش فراوری آن

به گزارش مجله روگذر، آیا با انواع قهوه فوری و روش های فراوری آن آشنایی دارید؟ قهوه فوری می تواند نجات دهنده باشد. چه در نیمه شب در حال درس خواندن باشید و نزدیک ترین قهوه فروشی تعطیل باشد، چه صبح زود به کافئین احتیاج داشته و فراموش نموده باشید قهوه تازه خریداری کنید، انواع قهوه فوری به داد شما خواهند رسید. این نوع از قهوه، احتیاج به قهوه ساز ندارد و یک راه آسان رساندن کافئین به بدن بدون صرف زمان زیاد و دردسر است.

شناخت انواع قهوه فوری و آنالیز 2 روش فراوری آن

ما در دنیایی زندگی می کنیم که در هر گوشه آن کافه های متنوعی وجود دارد. با این وجود انواع قهوه فوری هواداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. احتمالا به خوبی می دانید مصرف در حد اعتدال قهوه به فعالیت های روزانه و عملکرد شما در طول روز یاری می نماید. برای آشنایی بیشتر با انواع قهوه فوری و آنالیز برترین انواع قهوه فوری موجود در بازار، در ادامه مطلب با بلاگ خبرنگاران همراه شوید.

قهوه فوری چیست

تهیه قهوه فوری با بودادن و آسیاب کردن دانه های قهوه، دقیقا مثل قهوه معمولی، آغاز می گردد. بعد از این مرحله، دانه های آسیاب شده قهوه با آب داغ حل می شوند تا عطر و طعم آن خارج گردد. قهوه ای که به صورت محلول است خشک می گردد تا چیزی که ما به نام قهوه فوری می شناسیم فراوری گردد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید اسپرسو ساز؛ دستگاه عاشقان قهوه

چیزی که باعث تفاوت بین انواع مختلف قهوه فوری می گردد، نحوه خشک شدن عصاره قهوه است. بر اساس روش خشک کردن، دو نوع عمده قهوه فوری وجود دارد که عبارتند از:

· قهوه فوری با روش خشک کردن انجمادی

این مدل از انواع قهوه فوری به عنوان باکیفیت ترین قهوه فوری شناخته می گردد. قهوه فوری خشک شده و منجمد از دانه های قهوه با کیفیت بالاتر مثل عربیکا تهیه می گردد. یک نشانه معین از این مدل قهوه این است که قهوه در حالت انجماد خشک شده است.

بافت اصلی این قهوه به راحتی بین نوک انگشت شکسته و متلاشی نمی گردد. این روش با توجه به روش آبگیری، حفظ عطر، طعم بهتر و استفاده از دانه های قهوه مرغوب، به طور کلی در کیفیت بالاتری قرار می گیرد. از برندهای مطرح قهوه فوری که با این روش تهیه می شوند عبارتند از: نسکافه گلد، جیکوبز، Douwe Egberts و بیشتر قهوه فوری های Woolworths.

· قهوه فوری خشک شده با اسپری

این مدل از قهوه مقرون به صرفه تر از مدل قبلی به شمار میرود. در این مدل، از قهوه با کیفیت پایین تر استفاده می گردد. به یک علت خاص، فرایند خشک کردن قهوه با اسپری مقرون به صرفه تر است. در این روش، طعم ذاتی و اصلی قهوه از بین می رود و به همیت علت استفاده از دانه های قهوه باکیفیت، منطقی به نظر نمی رسد.

بافت قهوه فوری در این مدل تفاوت زیادی با روش انجمادی دارد؛ به راحتی بین دو نوک انگشت خرد می گردد و رنگ آن بسیار تیره تر از قهوه خشک انجمادی است. یکی از برندهای مطرح قهوه فوری خشک شده با اسپری، نسکافه کلاسیک است.

برای خرید قهوه در انواع مختلف از خبرنگاران کلیک کنید!

آنالیز برترین انواع قهوه فوری موجود در بازار

انواع قهوه فوری برای ماندگاری طولانی مدت ساخته شده اند و ممکن است حتی چندین ماه در انباری بمانند و هنوز هم قابل نوشیدن باشند. در حالیکه انواع قهوه فوری بسیاری از فواید سلامتی قهوه معمولی مانند افزایش متابولیسم، افزایش طول عمر و کاهش خطر به ابتلا دیابت نوع دو را به همراه دارند، نوشیدن آن ها جنبه منفی هم دارد.

یکی از ایرادات انواع قهوه فوری این است که نسبت به قهوه معمولی کافئین کمتری دارد و اگرچه این لزوما برای سلامتی مضر نیست، اما می تواند عواقب ناخواسته ای برای دوستداران قهوه که احتیاج به تمدید روزانه کافئین خود دارند داشته باشد؛ به طور مثال منجر به درست کردن فنجان های قهوه بیشتر و باعث رساندن کافئین بیشتری به بدن خود شوند.

از آنجایی که تهیه انواع قهوه فوری بسیار راحت و آسان است، امکان نوشیدن بیشتر قهوه نسبت به زمانی که قهوه تازه و دمی در دسترس باشد وجود دارد. در نظر گرفتن این دو جنبه منفی، اهمیت بالایی دارد و ممکن است منجر به اختلال خواب و ناراحتی معده گردد.

حتما بخوانید: مهم ترین خواص قهوه اسپرسو

با آنالیز برترین انواع قهوه فوری موجود در بازار و آزمایش هر یک از آن ها با توجه به طرز تهیه نوشته شده روی آن ها، به 9 مورد از برترین مارک قهوه فوری رسیدیم. انتخاب های برتر برترین مارک قهوه فوری به توضیح زیر است:

  • برترین در مجموع: کافه آلتورا مدل قهوه فوری روست میانه
  • برترین برای قهوه سرد: ویک کافی با روست میانه کلمبیایی
  • برترین قهوه فوری بدون کافئین: قهوه فوری ارگانیک Mount Hagen Fair Trade
  • برترین رست بلوند: Starbucks VIA Instant Veranda Blend
  • برترین با رست میانه: Joe Coffee The Daily
  • برترین با رست دارک: Nescafé Tasters Choice French Roast
  • برترین قهوه فوری با منطقه جغرافیایی مختص: Swift Cup Coffee Brazil - Carmo de Minas
  • برترین قهوه فوری طعم دار: Cusa Tea & Coffee Vanilla Dark Roast Coffee
  • برترین از نظر ارزش: میکس قهوه ملایم طلایی ماکسیم موکا

طرز تهیه قهوه فوری

1. آیس کافی یک دقیقه ای

یکی از خفن ترین انواع قهوه فوری، آیس کافی است. این مدل از قهوه، خوشمزه و بسیار لذت بخش است. نکته جالب در خصوص قهوه فوری این است که احتیاج به دم کردن ندارد؛ به این معنی که در کمترین زمان به قهوه دلخواهتان می رسید.

اگر در یک بعدازظهر تابستانی در پی یک نوشیدنی خنک هستید، طرز تهیه آیس کافی اینجاست. کافی ست قهوه فوری، شیر، شکر، آب و تکه های یخ را با هم ترکیب کنید. این یک طرز تهیه بسیار فوری و آسان و در عین حال مطلوب و خوش طعم است.

2. قهوه دالگونا

قهوه دالگونا یکی از انواع قهوه فوری محسوب می گردد که در سال 2020 همه گیر و در تمام شبکه های اجتماعی طرز تهیه آن پخش شد. برترین بخش آن این است که درست کردن این مدل قهوه بسیار حال خوب کن است. فقط آب جوش، قهوه فوری و شکر را به اندازه مساوی با هم مخلوط و سپس قهوه دالگونای خوش طعم را نوش جان کنید.

حتما بخوانید: لاغری با قهوه سبز حقیقت است یا شایعه؟

3. قهوه سرد نوتلا

وقتی قهوه فوری، شیر و نوتلا را با هم ترکیب کنید چه چیزی به دست می آید؟ یک نوشیدنی بهشتی و فراموش نشدنی! برای درست کردن قهوه سرد نوتلا باید قهوه فوری را با مواد دیگر در مخلوط کن بریزید و ترکیب کنید. طعم آن آنقدر لذیذ است که تصور می کنید یک باریستای حرفه ای آن را درست نموده است.

4. ترکیب شکلات داغ با موکای خامه ای

یک نوشیدنی مناسب برای زمستان و یک همراه ایده آل برای روزهای برفی سال، همین است! این نوشیدنی مثل هات چاکلت است؛ با این تفاوت که اضافه کردن قهوه فوری موکا به آن، ترکیب خاصی را ایجاد می نماید. شیر و خامه فرم گرفته، این نوشیدنی را خامه ای و دلنشین می نماید. می توانید در آخر روی آن دارچین بپاشید و در برترین حالت یک نوشیدنی بی نظیر داشته باشید.

حتما بخوانید: روش های تهیه فوم یا کف شیر

5. قهوه فوری لاته وانیلی خامه ای

یکی دیگر از انواع قهوه فوری، قهوه لاته است که از ترکیب اسپرسو و شیر درست می گردد. در این مدل نوشیدنی، اندازهی وانیل و شکلات آب شده اضافه کنید تا طعم کلاسیک و شیرینی به دست بیاید.

6. آیس کافی کارامل لاته

قهوه فوری و کارامل را با هم ترکیب و یک لاته عالی درست کنید. برای طرز تهیه این نوشیدنی باید قهوه فوری را به طور کامل در آب سرد حل کنید؛ سپس کارامل، شیر و خامه فرم گرفته را به این مخلوط اضافه کنید.

جمع بندی

با توجه به آنالیز انواع قهوه فوری و شناخت روش های مختلف فراوری آن ها، شاید شما هم به این فکر افتادید که نوشیدن یک فنجان قهوه فوری را به عنوان یک تغییر مثبت در زندگی خود در نظر بگیرید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

همه ما به خوبی می دانیم نوشیدن قهوه در درازمدت برای هر شخصی (بدون بیماری زمینه ای و خاص) خوب است و فرایند فراوری بیشتر آنتی اکسیدان را برای بدن به همراه دارد. نظر شما درباره قهوه فوری چیست؟ شما کدام مدل از قهوه را ترجیح می دهید؟ امیدواریم در حال نوشیدن یک فنجان قهوه فوری، از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2155

به "شناخت انواع قهوه فوری و آنالیز 2 روش فراوری آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناخت انواع قهوه فوری و آنالیز 2 روش فراوری آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید