عملکرد استانداران زیر ذره بین الکاظمی

به گزارش مجله روگذر، همزمان با استعفای عضو مجلس عراق در اعتراض به ظلم و سهمیه بندی، نخست وزیر عراق یک تیم وزارتی را برای آنالیز عملکرد استانداران و ادارات خدماتی تشکیل داد.

عملکرد استانداران زیر ذره بین الکاظمی

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یوسف الکلابی، عضو مجلس عراق در بیانیه ای بیان کرد: از آغاز 2019 زمانی که به عنوان نماینده مجلس آغاز به کار کردم برای برطرف ظلم از شما و مناطقتان کوشش کردم اما بعدا فهمیدم که ظلم در حق شما از دهه های قبل ادامه دارد. یک نظام جدید به نام سهمیه بندی شکل گرفته که نوع دیگری از ظلم را به دیگر ظلم ها اضافه نموده است.

وی اضافه نمود: نفت و خون شما در این نظام جدید ارزان به فروش می رسد. ادامه فعالیتم در این نظام سهمیه بندی مرا شریک ظلم به شما می نماید. من استعفایم را از مجلس به شما اعلام می کنم. مادامی که نظام سهمیه بندی در صحنه سیاسی پابرجاست فرصتی برای موفقیت وجود نخواهد داشت. من به خاطر حقوق شما با تمام امکاناتی که در اختیار داریم به مبارزه ادامه می دهم.

از سوی دیگر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دستور تشکیل تیم وزارتی را داد تا مسئولیت بازنگری در عملکرد استانداران و ادارات خدماتی در استان ها را برعهده بگیرد.

این دستور بعد از آن صادر شد که بعضی استان ها شاهد موج جدید اعتراضات هستند.

الکاظمی دستور داد که عثمان الغانمی، وزیر کشور ریاست تیم را با عضویت تعدادی از وزرا برعهده بگیرد. مأموریت این تیم آنالیز علل کوتاهی در ارائه خدمات و بازنگری در عملکرد استانداران و اتخاذ اقدامات جدی برای مقابله با فساد است. این تیم با کمیته های مجلسی و کمیته های محلی مردمی در استان ها به هماهنگی پرداخته و گزارش نهایی را به نخست وزیر می دهد.

تحلیلگران احتمال می دهند تیم الکاظمی در راستای خواسته های معترضان که تظاهراتشان علیه شرایط خدمات به ویژه در استان های بابل و ذی قار افزایش یافته تشکیل شده باشد.

خواسته های معترضان این روزها بر برکناری مدیران در استان ها به دلیل شکست در عملکردشان و مجازات قاتلان معترضان متمرکز است.

در این راستا، احمد الاسدی، رئیس فراکسیون سند ملی و سخنگوی ائتلاف الفتح گفت: هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح در بیش از یک جلسه و مناسبت تمایل به مشارکت و حضور در جلسات مجلس به ویژه جلسات رأی گیری درباره تصمیمات و قوانین مهم داشته است. مشغول بودن العامری به بسیاری از پرونده ها موجب ایجاد اختلال در حضور او در جلسات مجلس شده است.

وی اضافه نمود: دلیل استعفای وی از مجلس این است که وقت خود را به اداره ائتلاف الفتح و محکم کردن پایه های آن اختصاص دهد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1099

به "عملکرد استانداران زیر ذره بین الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد استانداران زیر ذره بین الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید