قوانین خاص برای ورود کامیون ها به شهر

به گزارش مجله روگذر، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان از ورود کامیون ها به شهر کرمان با شرایط و ضوابط خاص خبر داد.

قوانین خاص برای ورود کامیون ها به شهر

به گزارش خبرنگاران کرمان؛سرهنگ امیر مشخص الدینی،گفت:ورود کامیون ها به شهر کرمان براساس مصوبات شورای هماهنگی ترافیک استان با شرایط خاص امکان پذیر است .

وی گفت:به منظور رعایت حقوق شهروندی وکمک به حل مسائل رانندگان وسایل نقلیه سنگین و هم امکان انجام ترددهای ضروری بعضی از کامیون ها در معابر شهری این دسته از وسایل نقلیه در سه گروه تقسیم بندی وضوابط تردد آنها مشخص شده است .

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان در خصوص گروه اول گفت: این گروه شامل وسایل نقلیه ای است، که مجاز به عبور و تردد روزانه در شهر هستند و شامل تانکرهای حامل مواد سوختی برای عرضه کنندگان درون شهری ،کامیون های حامل مواد غذایی فاسدشدنی و دارویی ، کامیون هایی که در حوزه خدمات عمومی و امداد و نجات بکارگیری می شوند و خودروهای سنگین نظامی و انتظامی که انجام ماموریتشان مستلزم تردد شهری است و همچنین اتوبوس های درون شهری در این گروه قرار دارند.

سرهنگ مشخص الدینی بیان داشت: گروه دوم شامل وسایل نقلیه سنگینی است که مجاز به تردد درون شهر هستند ولی محدودیت زمان و مکان در خصوص آنها اعمال و بایستی قبل از ورود به شهر مجوز کتبی از پلیس راهور دریافت کنند که شامل کامیون های حامل مصالح ساختمانی و محموله های ادارات وسازمان ها وهم تانکرهای سوخت رسان برون شهری می شوند .

وی گروه سوم را وسایل نقلیه سنگینی دانست که به هیچ نام مجاز به ورود به شهر کرمان نیستند و شامل کامیون های حامل مواد خطرناک ،تراکتور های کشاورزی وهم کامیون ها واتوبوس هایی که مبداء و یا مقصد آنها شهر کرمان نیست می باشند.

مشخص الدینی شرح داد : تردد کامیون ها درسطح شهر کرمان جهت تخلیه و بارگیری از ساعت 21 الی 6 صبح هرروز ودر ایام تعطیل در کلیه ساعات شبانه روز مجاز است .

وی در خصوص توقف کلیه وسایل نقلیه سنگین در معابر شهر کرمان در تمامی ساعات شبانه روز(ایام تعطیل وغیر تعطیل) اضافه نمود:توقف این وسایل مطلقاً ممنوع بوده واین ممنوعیت شامل هر سه گروه می شود و رانندگان وسایل نقلیه سنگین بایستی از توقف گاه های موجود در اطراف شهر ویا پایانه های بار در خارج از شهر استفاده کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1782

به "قوانین خاص برای ورود کامیون ها به شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین خاص برای ورود کامیون ها به شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید