معترضان فرانسوی باز هم به خیابان آمدند

به گزارش مجله روگذر، پنجاه وششمین شنبه اعتراضی مردم فرانسه علیه سیاست های دولت مکرون با حضور پاریسی ها در خیابان های این شهر شروع شد.

معترضان فرانسوی باز هم به خیابان آمدند

به گزارش به نقل از اسپوتنیک، امروز شنبه، معترضان جلیقه زرد به روال یک سال گذشته در خیابان های پاریس تجمع نموده اند تا اعتراضات خود را که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، 2018، شروع کردند، ادامه دهند. تقریبا یک ماه پیش، نخستین سالگرد این اعتراضات در فرانسه برگزار گشت.

پس از نخستین روز این اعتراضات در هفدهم نوامبر 2018 که در سراسر فرانسه و با بستن شاهراه های ارتباطی شهر های مختلف صورت گرفت، در مرحله دوم در روز 24 نوامبر، ده ها هزار نفر در سراسر فرانسه به خیابان ها آمدند. معترضان این جنبش با الهام دریافت از یک قانون الزام آور رانندگی در فرانسه، جلیقه های زرد بر تن کردند و به جلیقه زردها معروف شدند. این اعتراضات تاکنون به کشته شدن 11 نفر و زخمی و یا بازداشت شدن حدود 14 هزار نفر انجامیده است.

از آن موقع تاکنون این اعتراضات به یک فرایند عادی برای مردم تبدیل شده و هر شنبه معترضان در یک سال گذشته در خیابان های فرانسه تجمع نموده اند.

دولت مکرون کوشش کرد با اعمال بعضی از اصلاحات به این اعتراضات انتها دهد؛ اما آتش اعتراضات فروکش نکرد و شعله ورتر و فراگیرتر شد و نارضایتی از سایر سیاست های دولت نیز به شعار های معترضان افزوده شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 707

به "معترضان فرانسوی باز هم به خیابان آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان فرانسوی باز هم به خیابان آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید