مقاله: ثروتمندترین کشورهای دنیا احتمالا همان نیستند که انتظارش را داشتید!

به گزارش مجله روگذر، بسیار خوب، اکنون ما در رتبه 3 قرار داریم. سرانه فراوری ناخالص داخلی سوئیس 83،832 دلار است. سوئیس اقتصاد متنوعی دارد و احتمالاً به همین دلیل است که این کشور از نظر مالی از رونق خوبی برخوردار است. قویترین صنایع را داراست. صادرات شامل ماشین آلات، مواد شیمیایی، ساعت، منسوجات، ابزارآلات دقیق، گردشگری، بانک و بیمه است.

مقاله: ثروتمندترین کشورهای دنیا احتمالا همان نیستند که انتظارش را داشتید!

آلمان در رتبه 15 لیست 20 کشور ثروتمند دنیا قرار گرفته است و GDP به ازای هر شهروند آن برابر 52.642 دلار است. تا کنون، بزرگترین صنایع آلمان شامل ماشین آلات، تولیدات خودرو و صنعت طیور هستند. تنها در سال 2016 آلمان از صنعت طیور خود حدود 43 میلیارد سود به دست آورد. بعد از این صنعت، تولیدات مواد شیمیایی و دارویی، صنعت مشتری و خدمات، انرژی و تکنولوژی محیط زیست بزرگترین صنایع کشور آلمان هستند.

دوستان امریکایی، ایالات متحده در فهرست 20 کشور ثروتمند دنیا رتبه هفتم را دارد. GDP به ازای هر شهروند این کشور، برابر 64.690 دلار است. بزرگترین صنعت امریکا، صنعت خدمات درمانی می­باشد. به همین دلیل مدام تبلیغات داروهای جدید (همراه با طومار عوارض جانبی!) در رسانه ­ها نمایش داده می­شود.

فنلاند یکی از کشورهای قدرتمند دنیاست که در رتبه 14 لیست ما قرار گرفته است. GDP به ازای هر شهروند این کشور برابر 53.320 دلار است. بزرگترین صنعت در فنلاند، تولیدات الکترونیک است که حدود 21 درصد از کل اقتصاد کشور را تشکیل می­دهد. صنایع ماشین آلات و خودروسازی و دیگر محصولات مهندسی فلزات، حدود 21 درصد را تشکیل می­دهند و صنایع جنگلی آن نیز حدود 13 درصد را تأمین می­کنند. فنلاند بدون تکیه بر کشورهای دیگر، با خودکفایی منابع طبیعی موردنیازش مانند الوار، مواد معدنی و آب شیرین را تأمین می­نماید.

منبع مقاله: ثروتمندترین کشورهای دنیا احتمالا همان نیستند که انتظارش را داشتید!

انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1727

به "مقاله: ثروتمندترین کشورهای دنیا احتمالا همان نیستند که انتظارش را داشتید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: ثروتمندترین کشورهای دنیا احتمالا همان نیستند که انتظارش را داشتید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید