نخستین پرواز با خلبان و خدمه زن در عربستان

به گزارش مجله روگذر، برای نخستین بار در تاریخ هوانوردی عربستان سعودی پروازی انجام شد که همه خدمه و خلبان آن زن بودند. خط هوایی فلای دیل (Flyadeal) روز جمعه این پرواز را با خدمه ای انجام داد که اغلب آن ها زنان سعودی بودند.

نخستین پرواز با خلبان و خدمه زن در عربستان

به گزارش خبرنگاران، یار جان، جوان ترین خلبان زن سعودی است که در این پرواز حضور داشته است. پیش از این نیز خلبانان زن سعودی پرواز هایی را انجام داده بودند. اما این نخستین بار است که یک پرواز با خلبانان و خدمه ای کاملا زنانه انجام می شود.

عماد اسکندرانی، سخنگوی شرکت روز شنبه گفت که هر 7 خدمه این پرواز زن و به جز خلبان، اهل عربستان بودند. وی به تابعیت خلبان زن این پرواز اشاره ای نکرد. مقامات هواپیمایی سعودی از این اقدام شرکت در حمایت از کادر زن خود، استقبال کردند.

گزارش ها حاکی از آن است که در سال 2020 نقش زنان سعودی در نیروی اشتغال عربستان سعودی 33 درصد افزایش یافته است. این نرخ در سال 2016، پیش از آغاز پروژه اصلاحات به رهبری محمد بن سلمان 19 درصد بود.

همزمان با افزایش حضور زنان در صنعت هوانوردی، عربستان سعودی در پی گسترس این صنعت است و قصد دارد تا سال 2030، حدود 95 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری کند.

پرواز با خدمه و خلبان زن در حالی در عربستان سعودی انجام می شود که تا چندی قبل زنان در عربستان حق رانندگی نداشتند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2129

به "نخستین پرواز با خلبان و خدمه زن در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پرواز با خلبان و خدمه زن در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید