نمکی: یک میلیون نفر تا هفته آینده واکسینه می شوند

به گزارش مجله روگذر، سعید نمکی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واکسن کرونا یکی از بحث های جدی در جهان است و ما در زمینه فراوری واکسن گام های موثری برداشته ایم و می دانستیم که واکسن یک موضوع سیاسی است، ما 16 میلیون دوز به وسیله سهمیه کوواکس واکسن خریداری نموده ایم و بعد از ماه ها توانستیم پول آن را انتقال دهیم. ما با کشور روسیه و هند، چین مذاکراتی در زمینه تامین واکسن انجام داده و به نتایج خوبی رسیدیم.

نمکی: یک میلیون نفر تا هفته آینده واکسینه می شوند

به گزارش خبرنگاران، او اضافه کرد: نشست امروز بیشتر جنبه سیاسی بود و ما معترض شیوه های توزیع کوواکس هستیم. بی عدالتی در مصرف و توزیع واکسن در جهان وجود دارد و باید سازمان های بین المللی به آن رسیدگی نمایند و امروزه 85 درصد واکسن ها در تعداد محدود کشور ها مصرف می گردد. متاسفانه بر اثر تحریم های ظالمانه واکسن به سختی به ما می رسد. در حال حاضر در شش پلت فرم در زمینه فراوری واکسن کار های خوبی انجام داده ایم.

نمکی گفت: یک میلیون دوز واکسن را با تاخیر دریافت کردیم و تا هفته آینده یک میلیون نفر در گروه های پزشکی، پیراپزشکی، دانشجویان پزشکی و پرستاری و تیم های علوم آزمایشگاهی در کنار بیماران صعب الاعلاج و پرخطر واکسن را دریافت خواهند کرد و برای انجام واکسیناسیون دانشگاه های علوم پزشکی فراخوان خواهند زد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1671

به "نمکی: یک میلیون نفر تا هفته آینده واکسینه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمکی: یک میلیون نفر تا هفته آینده واکسینه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید