هند بالگردهای نظامی جدیدی به مرز مشترک با چین فرستاد

به گزارش مجله روگذر، دهلی نو از اعزام بالگردهای نظامی جدیدی به منطقه مرزی لداخ خبر داده و خاطرنشان کرد: نیروهای هندی آمادگی بالای خود را حفظ نموده اند.

هند بالگردهای نظامی جدیدی به مرز مشترک با چین فرستاد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز؛ دهلی نو بالگردهای نظامی سبک دیگری را نیز به منطقه مرزی لداخ اعزام کرد.

گزارش ها حاکی است پس از ممنوعیت واردات تجهیزات نظامی وزارت دفاع استفاده از تجهیزات نظامی بومی را افزایش داده است.

بالگردهای اعزام شده به لداخ در نزدیک خط کنترل مرزی با چین مستقر شده اند و در صورت بروز درگیری به سرعت وارد عمل خواهند شد.

ارسال تجهیزات نظامی به مرزهای مشترک چین و هند از سوی هر دو کشور ادامه دارد و در عین حال پکن و دهلی نو در کوشش هستند تا مسائل را با رایزنی حل نمایند.

بسیاری از کارشناسان سیاسی و نظامی معتقدند احتمال کم شدن تنش ها و حل کامل منازعه بین دو کشور پایین است زیرا هر دو توقعاتی دارند که برای دیگری خط قرمز محسوب می گردد.

احزاب اپوزیسیون هند اعلام نموده اند: دولت دهلی نو در حال سرپوش گذاشتن بر حقایق میدانی است و چین بخشی از خاک هند را در یورش یک ماه گذشته تصاحب نموده است.

ارتش هند با تأیید خبر اعزام بالگردهای جدید به مرز مشترک با چین تاکید نمود: تجهیزات نظامی که به مرز مشترک دو کشور منتقل می شوند کارایی بالایی دارند و در صورت بروز درگیری به سرعت وارد عمل خواهند شد.

لازم به ذکر است در آخرین نزاع دو کشور 20 نظامی هندی کشته و 85نفر دیگر زخمی شدند. کشته شدن نظامیان هندی واکنش های منفی زیادی علیه دولت دهلی نو در بر داشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1213

به "هند بالگردهای نظامی جدیدی به مرز مشترک با چین فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند بالگردهای نظامی جدیدی به مرز مشترک با چین فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید