وزیر خارجه ایران و همتای ارمنستانی گفت وگو کردند

به گزارش مجله روگذر، تهران (پانا) - وزیر خارجه ارمنستان و وزیر خارجه ایران در تماسی تلفنی درباره مسائل دو جانبه گفت وگو و بر اهمیت همکاری هماهنگ در پرداختن به چالش های جدید منطقه ای تاکید کردند.

وزیر خارجه ایران و همتای ارمنستانی گفت وگو کردند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش فارس، خبرگزاری دولتی آرمن پرس ارمنستان از گفت وگوی تلفنی آرا آیوازیان وزیر خارجه این کشور با محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه دو کشور در این تماس درباره مسائل دو جانبه به گفت وگو پرداختند. دو طرف از پویایی گسترش روابط مبتنی بر دوستی چند صد ساله دو کشور ابراز خرسندی و آمادگی متقابل برای تقویت بیشتر آن از جمله به وسیله گفت وگوی سیاسی در سطوح مختلف را مورد تایید قرار دادند.

طبق گزارش طرف ارمنستانی، وزیر خارجه جمهوری ارمنستان و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل مرتبط با امنیت و ثبات منطقه هم رایزنی کردند. طرفین همچنین نقش همکاری هماهنگ در پرداختن به چالش های جدید منطقه ای را مورد تاکید قرار دادند.

وزیر خارجه ایران بهمن ماه در سومین مقصد سفرهای منطقه ای خود با مقامات ارمنستانی در ایروان ملاقات و گفت گو کرد.

او در ملاقات با وزیر خارجه ارمنستان گفت برای ایران، ارمنستان همسایه ای مهم است و مرزهای ایران و ارمنستان همواره مرزهای دوستی و همکاری بوده است.

ظریف همچنین گفت ایران برای توسعه بیشتر روابط با ارمنستان در حوزه های سیاسی، فرهنگی، مالی و امنیتی آمادگی دارد و دو کشور نگرانی های مشترک از جمله حضور ترویست ها دارند.

وی پیشتر در توییتی به جمع بندی ملاقاتهایش با نخست وزیر و وزیر خارجه ارمنستان پرداخته و نوشته بود: مشورت های سازنده با نخست وزیر و وزیر خارجه ارمنستان داشتم. چالش ها و فرصت های مشترک منطقه ای را بعد از درگیری های اخیر آنالیز کردیم. درباره تقویت بیشتر روابط دوجانبه و همکاری منطقه ای از جمله پروژه های ارتباطی و تبدیل رقابت های قدیمی به همکاری های آینده توافق کردیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1577

به "وزیر خارجه ایران و همتای ارمنستانی گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ایران و همتای ارمنستانی گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید