چگونه دولت سنگاپور بدون تعطیلی مدارس و مشاغل با یک برنامه نظارت پیشرفته کرونا را کنترل نموده است؟

به گزارش مجله روگذر، دولت سنگاپور با ردیابی افرادی که احتمالاً در معرض خطر ابتلا به کرونا بوده اند، از یک برنامه تلفن هوشمند برای نظارت بر شیوع کرونا استفاده می نماید. رویکرد های پیشرفته دولت سنگاپور یاری نموده است که این کشور نه تنها نرخ ابتلا را در این کشور کاهش دهد، بلکه مدارس و مشاغل مجبور به تعطیلی نشده اند.

چگونه دولت سنگاپور بدون تعطیلی مدارس و مشاغل با یک برنامه نظارت پیشرفته کرونا را کنترل نموده است؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، برنامه ردیابی، TraceTogether، از برنامه هایی است که اگر در ایالات متحده آمریکا اعمال گردد، بسیاری از قوانین حفظ حریم خصوصی را نقض می نماید، اما سنگاپور با یاری همین برنامه پیروز شده بیماران را بهتر شناسایی و دسته بندی کند. اما شاید برایتان سوال باشد این برنامه دقیقا چگونه کار می نماید:

سنگاپور آنچه را که ملت های دیگر انجام داده اند انجام داده است. یعنی ابتدا با پیروزیت مرز های خود را بسته است. این کشور جزیره ای فقط در حدود 600 مورد ابتلا را تایید نموده است. سنگاپور این شاهکار را با یاری ابزار های نظارتی پیشرفته کسب نموده است که توسط دولت اجرا می گردد، از جمله یک برنامه تلفن هوشمند که ردیابی مکانی را با استفاده از بلوتوث انجام می دهد. این برنامه هشدار می دهد که با کسی در تماس هستید که تست کرونای وی مثبت ارزیابی شده است.

علاوه بر این برنامه با نام TraceTogether، دولت سنگاپور روزانه 2 بار به وسیله واتس اپ اطلاعاتی را به روز رسانی می نماید که شامل تعداد کل موارد ابتلا، مکان های مشکوک به شیوع بیماری و مشاوره برای جلوگیری از ابتلا به کرونا است. اما گذشته از مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی، سنگاپور همچنین برای ساختن بیش از 1000 کلینیک آزمایش و تأمین هزینه آزمایش و معالجه برای همه شهروندان، سرمایه زیادی را در سیستم آزمایش دقیق صرف نموده است. در ایالات متحده، کمبود کیت های آزمایش باعث شده است که مقامات بهداشت فقط آزمایش بیماران بیمارستان و کارمندان مراقبت های بهداشتی را توصیه نمایند.

برنامه TraceTogether را می توان از اپ استور یا فروشگاه گوگل پلی بارگیری کرد. با باز کردن برنامه، کاربران یک یادآوری دریافت می نمایند که به طور مداوم از بلوتوث برای مشخص سطح نزدیکی شما با سایر کاربران استفاده می نماید. از کاربران خواسته می گردد تا مجوز های بلوتوث را فعال نمایند. از کاربران آیفون خواسته شده است که این برنامه را باز نگه دارند تا بتوانند از بلوتوث استفاده نمایند، در غیر این صورت iOS برای صرفه جویی در مصرف باتری، آن را خاموش می نماید.

کاربران باد شماره تلفن خود را وارد نمایند و دولت یک شناسه ناشناس ارسال می نماید. اگر موقعیت مکانی کاربر نشان دهد که نزدیک فردی بوده که به کرونا مبتلا است، برنامه از آن شخص درخواست می نماید که گزارش های برنامه خود را به دولت ارسال کند و در آزمایش کرونا شرکت کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 962

به "چگونه دولت سنگاپور بدون تعطیلی مدارس و مشاغل با یک برنامه نظارت پیشرفته کرونا را کنترل نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه دولت سنگاپور بدون تعطیلی مدارس و مشاغل با یک برنامه نظارت پیشرفته کرونا را کنترل نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید