تاکید وزرای امور خارجه آمریکا و کره جنوبی در راستای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره

به گزارش مجله روگذر، وزارت امور خارجه آمریکا بیان کرد، وزیر خارجه این کشور با همتای کره جنوبی خود ملاقات نموده و بار دیگر به تعهد بین دو کشور و همچنین ژاپن به منظور همکاری نزدیک در راستای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره تاکید کردند.

تاکید وزرای امور خارجه آمریکا و کره جنوبی در راستای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره

به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا پس از ملاقات میان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و چونگ ایویی یونگ، همتای کره جنوبی اش در نشست گروه هفت دو طرف بر اقدامات به منظور خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره تاکید و اعلام کردند که کوشش ها برای این منظور با پیشرفت کمی روبرو بوده است.

وزیر امور خارجه آمریکا و همتای کره جنوبی اش همچنین بر اهمیت همکاری چند جانبه به منظور رسیدگی به مسائل مختلف منطقه ای شامل بازگشت به راستا دموکراسی در میانمار تاکید کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در ادامه بیانیه خود آورده است، دیپلمات ارشد ایالات متحده با همتای کره جنوبی خود در کورنوال، انگلیس و در نشست گروه هفت ملاقات کرد و دو طرف بر ائتلاف کره جنوبی و آمریکا به عنوان راهکاری به سوی صلح، امنیت و شکوه در شمال شرق آسیا تاکید کردند.

نشست سه روزه گروه 7 روز آدینه در کورنوال واقع در جنوب غربی انگلستان شروع شده است.

بر اساس اعلام کاخ سفید، رهبران این گروه توافق کردند تا یک ابتکار عمل جدید زیرساخت جهانی را با هدف یاری به احیای مالی ناشی از پاندمی کرونا و مقابله با جاه طلبی های چین ایجاد نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1729

به "تاکید وزرای امور خارجه آمریکا و کره جنوبی در راستای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزرای امور خارجه آمریکا و کره جنوبی در راستای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید