تحقیقات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درباره جاسوسی دولت ترامپ از خبرنگاران

به گزارش مجله روگذر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای مطبوعاتی گفت، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به تحقیق درباره تلاشهای ادعایی دولت ترامپ برای جاسوسی کردن از دشمنان سیاسی در رسانه ها و در کنگره ضمناً تحقیق در خصوص درز اطلاعات محرمانه به مطبوعات، خواهد پرداخت.

تحقیقات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درباره جاسوسی دولت ترامپ از خبرنگاران

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جری ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در این بیانیه مطرح نمود: کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به تحقیق درخصوص تجسس دولت ترامپ از اعضای کنگره، رسانه های خبری و طرفهای دیگر خواهد پرداخت. من به کارکنانم دستور داده ام تا بدون تاخیر این کار را آغاز نمایند.

ندلر تاکید نمود، وزارت دادگستری دولت ترامپ از تحقیقات کیفری به عنوان بهانه برای جاسوسی کردن از کسانی که به عنوان دشمنان سیاسی این رئیس جمهور سابق تلقی می شدند، استفاده کرد.

ندلر گفت: کنگره آمریکا باید کار را برای وزارت دادگستری به منظور جاسوسی کردن از قانونگذاران یا رسانه های خبری فوق العاده سخت سازد.

اوایل ماه جاری میلادی نیویورک تایمز گزارش کرد، وزارت دادگستری آمریکا تحت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور و همینطور دولت جو بایدن جانشین او کوشش نموده تا سوابق فعالیتهای خبرنگارانش را درراستای چنین تحقیقاتی به منظور یافتن منابعشان به دست بیاورد و همزمان فرمان سکوت اختیار کردن درباره تحقیقات را بر روزنامه به منظور جلوگیری از گزارش کردنش درباره تحقیقات اعمال نموده است.

وزارت دادگستری آمریکا بر اساس گزارشها توانسته سوابق تلفنی چند خبرنگار نیویورک تایمز شامل مت آپوزو، آدام گولدمن، اریک لیختبلو و مایکل اس. اشمیت برای مدت سه ماه و نیم را کسب کند.

ماه گذشته میلادی، وزارت دادگستری دولت بایدن، دستیابی به سوابق تلفنی خبرنگاران واشنگتن پست و یک خبرنگار سی.ان.ان در دوره ریاست جمهوری ترامپ را فاش کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1730

به "تحقیقات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درباره جاسوسی دولت ترامپ از خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درباره جاسوسی دولت ترامپ از خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید