تظاهرات در لبنان ، 47 نیروی امنیتی زخمی و 59 آشوبگر بازداشت شدند

به گزارش مجله روگذر، مدیریت کل نیروهای امنیت داخلی لبنان امروز (چهارشنبه) گفت، در درگیری های دیشب بیروت بیش از چهل نیروی امنیتی زخمی و حدود شصت آشوبگر بازداشت شدند.

تظاهرات در لبنان ، 47 نیروی امنیتی زخمی و 59 آشوبگر بازداشت شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مدیریت کل نیروهای امنیت داخلی لبنان آماری از تعداد مجروحان و بازداشت شدگان در ناآرامی های دیشب (سه شنبه شب) بیروت ارائه کرد.

بر اساس گزارش وبگاه النشره، در بیانیه صادر شده آمده است: آشوبگران حوالی ساعت 19 به وقت محلی با پرتاب سنگ، ترقه و ناسزاگویی اقدام به تعرض به نیروهای امنیتی در برابر بانک مرکزی کردند، موانع چوبی را برداشتند و اتاق نگهبانی را در هم شکستند و تلاش کردند وارد بانک شوند اما جلوی آنها گرفته شد؛ تعدادی از نیروهای امنیتی دچار شکستگی و ضرب دیدگی شدند.

در ادامه این بیانیه اعلام شده، حوالی ساعت 20:30 به وقت محلی و پس از وارد شدن خسارت به اموال عمومی در خیابان الحمرا و ادامه تعرض به نیروهای امنیتی، عماد عثمان مدیرکل نیروهای امنیتی دستور پرتاب گاز اشک آور برای متفرق کردند معترضان را صادر کرد و مستقیما بر جریان امور نظارت کرد.

پس از آنکه چندین بار در رسانه های جمعی به معترضان هشدار داده شد محل را ترک کنند عماد عثمان فرمان تعقیب تعرض کنندگان و بازداشت آنها را صادر کرد. تعرض ها و درگیری ها حدود پنج ساعت ادامه پیدا کرد و طی آن 47 نیروی امنیتی از جمله چهار افسر زخمی شدند و 59 معترض مظنون به ایجاد آشوب دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، پس از خاتمه اعتراضات در خیابان الحمرا، عماد عثمان به همراه فرمانده یگان پلیس بیروت محمد الایوبی به عیادت از مجروحان نیروهای امنیتی در بیمارستان رفتند و از تلاش آنها برای حفظ امنیت قدردانی کردند.

تقریبا نود روز از اعتراضات لبنان می گذرد؛ معترضان هفته جاری را هفته خشم نامگذاری کرده و اعلام کرده بودند اعتراضات خود را تشدید می کنند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 816

به "تظاهرات در لبنان ، 47 نیروی امنیتی زخمی و 59 آشوبگر بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات در لبنان ، 47 نیروی امنیتی زخمی و 59 آشوبگر بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید