خبرنگاران دومین اقدام توئیتر علیه ترامپ در یک شبانه روز

به گزارش مجله روگذر، تهران - خبرنگاران - شبکه اجتماعی توئیتر در اقدام دیگری برای محدود کردن تبلیغات رئیس جمهوری آمریکا و هوادارانش، حساب کاربری یک شخصیت اینترنتی راستگرا را به اتهام نقض قانون حق امتیاز، برای همواره به حال تعلیق درآورد.

خبرنگاران دومین اقدام توئیتر علیه ترامپ در یک شبانه روز

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ این حساب کاربری هفته پیش یک ویدئوی ساختگی از نوزادان را بازنشر کرد که ابتدا توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا منتشر شده بود.

توئیتر به مهم ترین ابزار تبلیغاتی ترامپ در فضای مجازی تبدیل شده است بطوری که رئیس جمهوری آمریکا هر روز چندین پیغام که بعضا هم توهین آمیز است، در صفحه توئیتر خود منتشر می نماید و این رسانه مجازی را به ابزاری برای هجمه علیه ملت ها، کشورها و منتقدان داخلی خود تبدیل نموده است.

این دومین اقدام توئیتر علیه ترامپ در 24 ساعت گذشته به شمار می رود. این شبکه روز گذشته (سه شنبه) پیغام تهدیدآمیز وی را در باره استفاده از زور علیه تظاهرکنندگان معترض به تبعیض نژادی و خشونت پلیس در واشنگتن دی سی پایتخت، پوشانده بود که به نظر مدیران این شبکه، نقض کننده سیاست آن در باره تهدید به کاربرد خشونت است.

توئیتر از ماه مه (اردیبهشت) که چالش را برای محدود کردن پیغام های ترامپ در این شبکه شروع کرد تا به امروز، بارها با او درگیری داشته است. وی اخیرا در پی آنکه توئیتر بر پیغام او علیه رای گیری غیرحضوری به وسیله پست الکترونیک، برچسب نادرست زد و پیغام تهدیدآمیز او در باره کاربرد زور علیه غارتگران، تحریک کننده خشونت خواند، تهدید کرد که قوانین رسانه های اجتماعی را برای اعمال محدودیت بر آنها، تغییر خواهد داد.

توئیتر هفته گذشته پیغام منتشر شده ترامپ را در این شبکه که یک قطعه تصویری تغییر یافته از شبکه سی ان ان بود، دستکاری شده خواند. این فیلم کوتاه، در اصل یک قطعه بسیار دیده شده از بچه ها سیاه و سفیدپوست بود که دوستی بسیار نزدیکی داشتند، اما در نسخه تصویری که ترامپ منتشر نموده بود، روی آن با غلط املایی نوشته شده بود: کودک وحشت زده از کودک نژادپرست می گریزد.

این قطعه تصویری دستکاری شده نخست توسط حسابی به نام کارپ دونکتام منتشر شد که به حمایت از ترامپ معروف است. توئیتر روز چهارشنبه اعلان کرد که این حساب را به علت نقض مکرر سیاست های این شبکه در باره محتواهای تحت حفاظت قانون حق انتشار، به مدت نامعلومی به حال تعلیق در آورده است.

دونکتام در شبکه اجتماعی لوکالز برای انتشار محتواهای دیجیتال نوشت: امروز من دستوری برای متوقف کردن انتشار این قطعه تصویری بر اساس قانون حقوق دیجیتال و چند ساعت بعد پیغامی در باره تعلیق حسابم در توئیتر دریافت کردم.

از آنجا که توئیتر روشی برای از تعلیق درآوردن این حسابش معرفی ننموده، به معنی نهایی و همیشگی بودن این اقدام است. حساب دونکتام در توئیتر در ژوئیه گذشته نیز به مدت هشت روز به علت نشان دادن ترامپ همانند گاوچرانی که به جین آکستا خبرنگار سی ان ان حمله می نماید، به مدت هشت روز تعلیق شد.

این در حالیست که محبوبیت همگانی ترامپ که برای پیروز شدن دوباره در انتخابات ریاست جمهوری 2020 (در 13 آبان ماه امسال)، به شدت کوشش می نماید، در روزهای گذشته به علت انتشار چند کتاب از دستیاران سابقش، در معرض تهدید جدی قرار گرفته است.

به گزارش تارنمای هیل، توئیتر روز سه شنبه بر یکی از پیغام های ترامپ که در آن معترضان را تهدید نموده بود، به دلیل رفتار اهانت آمیز برچسب ترویج خشونت زد.

اعتراض ها علیه خشونت پلیس همچنان در بخش هایی از آمریکا ادامه دارد و در همین ارتباط، ترامپ به تهدید معترضان ادامه می دهد.

رییس جمهوری آمریکا در هفته های اخیر درگیری و چالش خود را با شبکه های اجتماعی از جمله توئیتر و فیسبوک نیز تشدید نموده است. او ماه گذشته (مه) یک فرمان اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن، بعضی حمایت های قانونی و حقوقی از این شرکت ها، لغو می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1132

به "خبرنگاران دومین اقدام توئیتر علیه ترامپ در یک شبانه روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دومین اقدام توئیتر علیه ترامپ در یک شبانه روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید