سائرون: فشارهای سیاسی عامل تغییر موعد برگزاری انتخابات عراق است

به گزارش مجله روگذر، یکی از نمایندگان ائئلاف سائرون در مجلس عراق به دلیل واقعی تغییر موعد برگزاری انتخابات مجلسی این کشور اشاره نمود و تغییر موعد را در راستای اختیارات نخست وزیر عراق ندانست.

سائرون: فشارهای سیاسی عامل تغییر موعد برگزاری انتخابات عراق است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از موازین نیوز، ائتلاف سائرون عراق امروز شنبه از فشارهای سیاسی به کمیساریای عالی انتخابات این کشور که منجر به تغییر موعد برگزار انتخابات شد، پرده برداشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ریاض المسعودی نماینده وابسته به ائتلاف سائرون در مجلس عراق تاکید نمود: معین موعد برگزاری انتخابات از اختیارات نخست وزیر نیست.

وی اضافه کرد: انتخابات زودهنگام و برگزاری آن بر اساس ماده 64 قانون اساسی و نه ماده 56 است. ماده 64 به این اشاره دارد که هنگامی مجلس منحل گردد، رئیس جمهور ظرف حداکثر دو ماه خواهان برگزاری انتخابات می گردد.

المسعودی تاکید نمود: کمیساریای عالی مستقل انتخابات بارها در محافل مختلف آمادگی برای انتخابات زودهنگام را اعلام نموده است.

وی اضافه کرد: کمیساریا پیشنهاد برگزاری انتخابات در 16 اکتبر را داد و کابینه عراق دهم اکتبر را تعیین کرد و این نشان دهنده این است که فشار سیاسی منجر به تغییر موعد برگزاری، شده است.

سلیم الجبوری: بیشترین نفع از تعویق انتخابات را الکاظمی می برد

از سوی دیگر سلیم الجبوری مشاور رئیس جمهور عراق خاطرنشان کرد که دولت مصطفی الکاظمی توان اداره انتخابات مجلسی آینده را ندارد و الکاظمی بیشترین نفع را از تعویق انتخابات می برد.

وی اضافه کرد: بعید می دانم که دولت الکاظمی بتواند پرونده انتخابات را با کنترل کامل اداره کند. تجربه انتخابات 2018 تکرار خواهد شد. الکاظمی بیشترین نفع را از تعویق انتخابات می برد و فرصت سروسامان دادن به اوضاع را پیدا خواهد نمود.

الجبوری همچنین با اشاره به اختلاف میان محمد الحلبوسی رئیس مجلس و ابومازن نماینده مستعفی را کم اهمیت دانست و احتمال داد که میان دو ائتلاف انتخاباتی ایجاد گردد.

یادآور می گردد که کابینه عراق موعد دهم اکتبر امسال میلادی را برای برگزاری انتخابات مجلسی اعلام نموده است و این پس از آن رخ داد که کمیساریای عالی انتخابات عراق در نامه ای خطاب به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور پیشنهاد داد انتخابات زودهنگام در 16، 10، 2021 برگزار گردد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق پیشتر 6 ژوئن 2021 را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1500

به "سائرون: فشارهای سیاسی عامل تغییر موعد برگزاری انتخابات عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سائرون: فشارهای سیاسی عامل تغییر موعد برگزاری انتخابات عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید